مجله اینترنتی فناوری و تکنولوژی

در مجله اینترنتی فناوری و تکنولوژی به معرفی و آموزش جدیدترین مطالب دنیای IT میپردازیم

مجله اینترنتی فناوری و تکنولوژی

در مجله اینترنتی فناوری و تکنولوژی به معرفی و آموزش جدیدترین مطالب دنیای IT میپردازیم

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

 دوربین مدار بسته اسپید دام از گران ترین دوربین های حفاظتی و نظارتی هستند و برای مدیریت فضاهای سرپوشیده و مکان های روباز مورد استفاده قرار می گیرند. معادل لاتین دوربین اسپید دام، “Speed Dome” است. این دوربین ها در بازار با نام های تجاری مختلفی نیز شناخته می شوند؛ دو نام رایج برای دوربین مدار بسته اسپید دام به شرح زیر است:


دوربین فست دام (Fast Dome)

دوربین اسمارت دام (Smart Dame)

  امکان گردش افقی، حرکت 90 درجه عمودی و هم چنین در برخی موارد تا گردش 180 نیز برای این دوربین تعریف شده است.


  برای نصب دوربین مدار بسته اسپید دام، ابتدا باید مکان مناسبی برای نصب در نظر گرفته شود. محل انتخاب شده برای نصب دوربین اسپید دام، باید بتواند 4 برابر وزن دوربین را به خوبی تحمل کند. علاوه بر آن، مکان تعیین شده نباید به هیچ وجه، ارتعاشات مکانیکی داشته باشد. هر گونه حرکت یا لرزش اضافی، به شدت بر روی کیفیت تصویر ضبط شده توسط دوربین اثر خواهد گذاشت.


  چنانچه در مناطق صنعتی بخواهید دروبین مدار بسته اسپید دام نصب کنید، باید محل نصب را از لحاظ وجود کابل های برق دقیق بررسی کنید. در ارتفاعات بلند، پس از نصب دوربین، حتماً یک برقگیر در فاصله 2 متری بخش بالایی دوربین نصب کنید. در هنگام رعد و برق، برقگیر از آسیب دیدن دوربین و تجهیزات آن جلوگیری می کند. اتصال چاه ارت پس از اتمام کار فراموش نشود. برای دوربین های مدار بسته اسپید دام که در فضاهای باز نصب می کنید، حتماً یک کاور برای دوربین قرار دهید.


  برای سیستم برق کشی دوربین اسپید دام، توجه کنید که دوربین با چه نوع منبع تغذیه ای کار می کند. معمولاً این دوربین ها با منبع 12 ولت برق DC و 24 ولت برق AC کار می کنند. تعداد کمی از دوربین های اسپید دام هستند که هر دو نوع منبع تغذیه را پشتیبانی می کنند.


  برای اتصال منبع تغذیه و دوربین، حداکثر فاصله مجاز برای دوربین را به دقت رعایت نمایید؛ مخصوصاً اگر دوربین ها در فضای سر بسته نصب شوند، چون مجهز به سیستم فن و هیتر هستند باید کابل های برق و ترانسفورماتور، در فاصله های مناسبی تعبیه شوند.


  قطر سیم و کابل هایی که برای نصب دوربین مدار بسته اسپید دام استفاده می شوند، به نوع دوربین و تجهیزات آن دارد. انواع سیم با سطح مقطع 5/0 تا 6 میلی مترمربع، در نصب دوربین مدار بسته استفاده می شود.


  یکی از مهم ترین قسمت های نصب دوربین مدار بسته اسپید دام ، اتصال سیم دیتا (سیم داده دوربین) است. برای کنترل دوربین مدار بسته اسپید دام، از یک جفت سیم به هم تابیده شده استفاده می شود. این سیم ها نقش انتقال فرمان حرکت به جهات مختلف را در دوربین ایفا می کند. برای اتصال کابل داده دوربین، حتماً باید از کابل شبکه با روکش شیلد استفاده شود. هر یک از رشته سیم ها دارای قطری در حد 4/0 میلی متر هستند. شیلد کابل دیتای دوربین باید از یک سمت به ارت، متصل شود؛ در غیر این صورت موجب ایجاد نویز در دوربین مدار بسته خواهد شد. حداکثر طول کابل دیتا برابر با 1200 متر است.


  امکان کنترل و نصب همزمان چند دوربین اسپید دام نیز وجود دارد. این دوربین ها را می توان تنها با یک جفت سیم که به صورت سری به هم متصل شده اند، کنترل کرد. به این صورت که برای هر کدام از دوربین ها به صورت جداگانه سیم کشی انجام می شود و در نهایت این سیم ها به یک مسیر هدایت می شوند.


دوربین مدار بسته گردشی Speed Dome کیفیت 2 مگاپیکسل IP


 دوربین مدار بسته اسپید دام، قابلیت زوم کردن و خم شدن دارند. این سری از تغییرات هم با استفاده از نرم افزارهای نظارتی دوربین و هم توسط اپراتور قابل انجام است. سیستم نرم افزاری نظارتی این امکان را فرآهم می آورد که به راحتی روی دوربین و دستگاه های ضبط دیجیتال نصب شده و توسط آن می توان حرکت دوربین مدار بسته اسپید دام را کنترل نمود. کنترل حرکت دوربین مدار بسته توسط یک سیستم پیشرفته، باعث افزایش سرعت کنترل وضعیت و موقعیت های مختلف می شود.


   در برخی موارد در مورد دوربین مدار بسته اسپید دام، مزیت انعطاف پذیری بیان می شود؛ این اصطلاح به این معنا است که این دوربین ها می توانند به سرعت بچرخند و زوم کنند.


  دوربین مدار بسته اسپید دام دارای ویژگی دید در شب هستند. اگر نور محیط کافی نباشد یا فضا گرد و غبار زیادی داشته باشد، این دوربین به خوبی می توانند تصاویر را ثبت کنند. برخی از انواع دوربین اسپید دام نیز وجود دارند که این قابلیت را ندارند.


  دوربین های مدار بسته اسپید دام مجهز به یک پایه فلزی هستند که توسط پیچ و اتصالات به سقف محکم می شوند. برخی از این دوربین ها، یک بخش فلزی دارند که موجب افزایش مقاومت دوربین در برابر ضربه می شود. در بعضی مکان ها که گرد و غبار زیادی در فضا وجود دارد، یک کاور یا پوشش برای محافظت از دوربین اسپید دام در نظر استفاده می کنند.


دوربین مدار بسته 4 مگاپیکسل IP اسپید دام سوپر ویژن مدل SVPT7E-IP400


دوربین مدار بسته اسپید دام :

  دوربین مدار بسته اسپید دام ، یکی از انواع دوربین های حفاظتی و امنیتی است. شکل ظاهری این دوربین به صورت کروی بوده که قابلیت چرخش و گردش در تمام زوایا را دارد.


  دوربین مدار بسته اسپید دام ، علی رغم اینکه به شکل کروی است و تصور می شود که از تمام جهات می تواند فیلم برداری کند، اما در هر لحظه فقط می تواند یک جهت را ثبت نماید. به عبارت دیگر، در هر لحظه یک جهت را پوشش می دهد. به همین دلیل است که از دوربین های مدار بسته اسپید دام در موارد امنیتی استفاده نمی شود.


  برای استفاده از قابلیت های دوربین مدار بسته اسپید دام باید حتماً یک اپراتور مسئول کنترل دوربین باشد. اگر شخصی برای کنترل دوربین در محل وجود نداشته باشد، این دوربین فقط به عنوان یک دوربین عادی، تصاویر را ثبت می کند. کارخانه ها، صنایع، کارگاه ها و سوله ها، بیشترین استفاده را از این نوع دوربین مدار بسته دارند.



آشنایی با کیفیت تصویر در انواع دوربین مدار بسته :

  کیفیت تصویر (Resolution)، پارامتری است که میزان وضوح و شفافیت را بیان می کند. کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته، به این معنا است که تصاویری که توسط دوربین ثبت شده اند، تا چه اندازه شفاف و قابل تشخیص هستند.


 کیفیت یا رزولوشن تصویر در دوربین مدار بسته با واحدی به نام پیکسل اندازه گیری می شود. با توجه به این تعریف، هرچه اندازه و کیفیت تصویر ثبت شده بیشتر باشد، کیفیت تصویر بیشتر است. مفهوم دیگری از رزولوشن تصویر به این صورت بیان می شود: ” رزولوشن، معیاری از اندازه تصویر در دوربین مدار بسته است. قطعاً تصاویر کوچک تر، کیفیت پائین تر و تصاویر بزرگ تر، رزولوشن بهتری دارند.”


  همان طور که می دانیم دوربین های مدار بسته به دو نوع اصلی آنالوگ و دیجیتال دسته بندی می شوند. کیفیت تصویر در هر یک از این دوربین ها به صورت جداگانه تعریف می شود. در دوربین مدار بسته آنالوگ، رزولوشن تصویر با پارامتر “TV Line” بیان می شود. در دوربین مدار بسته دیجیتال، از پیکسل های تصویری دیجیتال برای بیان کیفیت تصویر استفاده می شود.


چرا کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته اهمیت دارد؟

  هدف از نصب و استفاده از دوربین مدار بسته، ثبت تصاویر با کیفیت و وضوح بالا است؛ به گونه ای که فرآیندهای انجام شده در فیلم یا تصویر به راحتی قابل تشخیص باشد. هر چه کیفیت تصویر بیشتر باشد، امکان اینکه جزئیات تصاویر ثبت شده توسط دوربین قابل تشخیص باشد، بیشتر خواهد بود. این قابلیت موجب مؤثر بودن سیستم های امنیتی و نظارتی می شود. رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته، رابطه مستقیم با میزان کارایی سیستم امنیتی دارد.


کیفیت تصویر دوربین مدار بسته


مقایسه کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال

  کیفیت تصویر در انواع دوربین مدار بسته با یکدیگر متفاوت است. دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتالی، رزولوشن بسیار کمتری دارند. به طور مثال، اگر کیفیت تصویر در دوربین آنالوگ برابر با 720 TVL باشد، این مقدار در دوربین مدار بسته دیجیتال، معادل 5/0 مگا پیکسل است. از مقایسه این دو عدد می توان فهمید که  حداکثر رزولوشن دوربین های مدار بسته آنالوگ در مقایسه با انواع دوربین، خیلی خیلی کمتر است.


چه عواملی در کیفیت تصویر دوربین مدار بسته نقش دارند؟

  با توجه به کاربردهای گسترده ای که دوربین های مدار بسته در موقعیت های مختلف  دارند، تمام دوربین ها نمی توانند تصاویر با کیفیت بالا را ثبت کنند. رزولوشن برخی از انواع دوربین مدار بسته در حد متوسط است. عوامل مختلفی در میزان رزولوشن یک دوربین مدار بسته تأثیر دارد. در ادامه مطلب به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.


کیفیت تصویر دوربین مدار بسته


1-سنسور دوربین مدار بسته: هر چه سنسور دوربین ابعاد بزرگتری داشته باشد، دوربین نور بیشتری دریافت می کند. بنابراین علاوه بر بهبود کیفیت تصویر، ابعاد آن را بزرگتر و میدان دید یا زاویه ثبت تصویر را افزایش می دهد.


2– لنز دوربین مدار بسته: لنز دوربین، یکی از اجزای اصلی دوربین مدار بسته است که نور را بر روی سنسور متمرکز می کند. لذا کیفیت تمام تصاویر و فیلم های ثبت و ضبط شده توسط این دستگاه، بستگی به کیفیت لنز به کار رفته در دوربین دارد. لنزها در انواع و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند که هر یک برای کاربرد خاصی استفاده می شوند.


3-رزولوشن دوربین مدار بسته: رزولوشن دوربین مدار بسته آنالوگ بر حسب واحد TVL بیان می شود که معمولاً در حدود 420 تا 900 است. برای دوربین های دیجیتال، کیفیت تصویر بر حسب پیکسل اندازه گیری می شود که در محدوده 1 تا 3 پیکسل قرار دارد. هر چه رزولوشن یک دوربین مدار بسته بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر است.


4-میزان زوم تصویر در دوربین مدار بسته: زوم دوربین های مدار بسته به دو صورت دیجیتال و اپتیکال (نوری) انجام می شود. اگر تصویر به صورت دیجیتال زوم شود، اطلاعاتی که از تصویر به دست می آید برای بررسی مناسب نیستند. اگر فرآیند زوم کردن به صورت اپتیکال انجام شود، به دلیل انتقال نور به سنسور دوربین، می توان اطلاعات بیشتری را ثبت نمود.


5-نور و روشنایی دوربین مدار بسته: میزان نور دوربین بر حسب واحدی به نام “لوکس” بیان می شود. لوکس صفر، به معنای تاریکی مطلق و لوکس 50000، معادل روشنایی کامل تصویر است. نور، پارامتر مهمی در کیفیت دوربین های مدار بسته به شمار می رود. سیستم نوری دوربین ها بر اساس تکنولوژی های مختلفی تولید می شود. دوربین های دید در شب، مادون قرمز و تصویر دینامیک، مهم ترین این موارد هستند.


انواع رزولوشن برای سیستم های دیجیتال چیست؟

  تصاویری که بر روی گیرنده های دیجیتالی و یا دوربین ها ثبت می شوند و سپس به دست ما می رسند، مجموعه ای از خطوط افقی و نقطه های نورانی هستند. در واقع این مناطق آن قدر به یکدیگر نزدیک هستند که توسط چشم انسان قابل تشخیص نیستند. نور محیط و سیستم داخلی دوربین مدار بسته، دو عامل مهم و اساسی هستند که میزان کیفیت تصویر دوربین را معین می کنند. کیفیت تصویر به چند صورت بیان می شود. این مشخصات در جدول زیر بیان شده اند.


 


رزولوشن سایز تصویر

CIF 360X240

D1 576X720

H 960X720

HD 720X1280

FULL HD 1080X1920

 


شکل زیر مقایسه انواع رزولوشن تصویر را نشان می دهد.


کیفیت تصویر دوربین مدار بسته


  با توجه به جدول بالا، هر چه سایز تصویر بیشتر می شود، کیفیت تصویر افزایش می یابد. نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که اگر تصاویری با حداکثر رزولوشن بخواهد توسط دوربین مدار بسته ثبت شود، باید فضای ذخیره سازی زیادی برای دوربین فرآهم شود. این کار هزینه های خرید و نصب دوربین های مدار بسته را افزایش می دهد و در بسیاری موارد مقرون به صرفه نخواهد بود.



 

با گذشت زمان و پیشرفت تکتولوژی در زمینه بازی و افزایش هیجان و فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ایی و جلوگیری از خطر افزایش چاقی متخصصان اختراعات بازی ها اسکوترهای برقی را ساخته اند تا علاوه بر تشویق بچه ها به بازی وایجاد یک سرگرمی جدید وسیله ایی برای حمل و نقل و کمک به پاک نگه داشتن هوا باشد در ضمن اسکوتر برقی وسیله ای جدید و جذاب برای تفریح و سواری است که افراد با هر سن و سالی که باشند می توانند از این وسیله استفاده کنند.افرادی که از اسکوتر برقی استفاده می کنند به شدت به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند سرعت اسکوتر خود را افزایش دهند و از سواری با این دستگاه لذت بیشتری ببرند. ابتدا با ساختارو نحوه عملکرد اسکوترها آشنا میشویم وسپس یه انواع برند ها وازجمله نحوه انتخاب اسکوتری که مناسب شما باشد می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

اسکوتر هوشمند

امروزه در جوامع پیشترفته افراد علاقه مند به محیط زیست هم علاوه بر استفاده تفریحی به عنوان یک وسیله حل و نقل بدون ضرر به محیط زیست از آن استفاده میکنند.اسمارت اسکوتر ها وسیله ای جدید برای حمل و نقل و سرگرمی است که مجهز به دو چرخ بوده و به وسیله انرژ ی الکتریکی و یا سوختی حرکت می کند.اسکوترهای هوشمند امروزه در جهان و حتی در ایران در بین دوستداران تکنولوژی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.این دستگاها با ژیروسکوپ و پردازنده دقیق وحساسی که در داخل آن کار گذاشته شده است کار میکند و باعث حفظ تعادل کاربر میشود.

اسکوتر: از کلمه اسکوت “Scoot” به به معانی، لیز خوردن, سریع رفتن, با سرعت حرکت کردن، بصورت نشسته رفتن و….. میباشد اسکوتر هوشمند یه دستگاه سیار برقی با دو چرخ و باتری قابل شارژ داخلی است که بر روی زمین به راحتی حرکت می کند.

اسکوتر هوشمند وسیله ای ورزشی تفریحی ست بدون فرمان وپدال برای کنترل و با موتور هوشمندی که در قرار گرفته فرمان شخص کاربر را در واقع اجرا میکند.این وسیله شارژی بوده و به طور میانگین 30دقیقه طول مدت زمان مصرف باتری آن است و سرعتی معادل 15 کیلومتر در ساعت را با کاربردی آسان برای شخص کاربر دارد.

اسکوتر ها برای اوزان مختلف طراحی شده اند از وزن 20 تا نوع های پیشترفته آن که تا وزن 120 کیلوگرم هم تمحل میکنند. در انتخاب اسکوتر های هوشمند فقط باید دقت شود که با توجه به وزن شخص کاربر اسکوتر تهیه شود زیرا در غیر این صورت احتمال بروز مشکل و بهم خوردن تعادل شخص کاربر و آسیب دیدگی وجود دارد .هرچه وزن شخص استفاده کننده از وسیله بیشتر باشد به دلیل فشاری که بر دستگاه وارد میشود مدت زمان مصرف باتری و شارژ دستگاه بیشتر است .در واقع شخصی با وزن بالای 100 کیلو نباید انتظار داشته باشد دستگاه همان زمانی فعالیت کند که وقتی کاربری با وزن پایین از آن استفاده میکند.

این روز ها اسکوتر های الکتریکی به علت داشتن مزایای فراوان از جمله کم حجم بودن، پاک بودن همچنین  بی صدا بودن دارای استقبال عمومی بیشتری می باشند.از جمله وسایل بسیار جدید که از ان به عنوان عامل انقلابی در گروه اسکوتر های مدرن یاد میشود میتوان به اسمارت اسکوتر ها و یا اسکوتر های هوشمند اشاره نمود.سال 2014 اسکوتر تعادلی در چین بسیار متدواول شد و در سال 2015 در آمریکا و در حال حاضر استفاده از آن در ایران در حال افزایش می باشد. اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمند با نام های دیگری نیز شناخته می شود : ” هاوربورد ” Hoverboard  ، self-balancing scooter  یعنی اسکوتری که خودتون باید تعادلش رو حفظ کنید، اسکوتر دو چرخ تعادلی، اسکوتر شارژی ، اسکوتر هوشمند و اسکوتر تعادلی.در سال های گذشته همراه با بوجود امدن وسایل جدید دو چرخ و مخصوصا مجهز به پیشرانه الکتریکی و سوختی ،  نمونه های سبک و کم حجم را در دسته اسکوترها قرار داده اند.

کمی بعد واژه اسکوتر برای ان دسته از جابجا کنندگاه فردی با پیشرانه الکتریکی نیز بکار برده شد که دارای سایز و ابعادی کوچکتر نسبت به نمونه های اصلی و متعارف بود به همین جهت نظر به استقبال گسترده جوامع از وسایل جدید با راندمان بالا برای جابجایی و تردد شهری که از سایزی کوچکتر بر خوردار هستند و  بطور معمول دارای دو چرخ می باشند واژه اسکوتر شامل انها میشود

اسکوتر ها میتوانند الکتریکی و یا دارای پیشرانه سوختی باشندهمچنین باید یاد اور شد، وسایل مربوط به  حرکت در سطح و عمق دریا ویژه قواص ها نیز شامل اسکوتر می شوند.

مشخصات کلی اسکوتر برقی

 

اسکوتر برقی دسته بندی خاصی نداشته و در حال حاضر بر اساس اندازه چرخ هاش طبقه بندی می شود. چرخ اسکوتر هوشمند از 6 اینچ هست تا 10 اینچی بوده و البته مدل 7 اینچی و 10 اینچی بسیار کم هستند.منظور از 6 یا 8 اینچ قطر لاستیک اسکوتر بوده و هر چه قطر بیشتر باشد ارتفاع شما از زمین بیشتر بوده و در نتیجه سرعت بیشتر می گردد.

■ باتری اسکوتر برقی ، از نوع لیتیوم یون و قابل شارژ می باشد.

■ اسکوتر تعادلی ، دارای شارژری است که از یک طرف به برق شهری و از ظرف دیگر به اسکوتر وصل می شود و باتری شارژ می گردد.

باتری اسکوتر ، در داخل دستگاه تعبیه شده است و در صورت اشکال حتما باید پیچ های اسکوتر را باز نمایید .البته این کار را حتما باید یک متخصص انجام دهد.

■ یکی از مهم ترین اجزاء اسکوتر، باتری لیتیومی آن است و البته هر چه کیفیت این باتری بالاتر باشد، اسکوتر عمر طولانی تری خواهد داشت.

■ اسکوتر برقی دارای پورت شارژ ، دکمه پاور و چند چراغ LED برای نشان دادن وضعیت شارژ می باشد.

■ اکثر اسکوتر های برقیمی توانند تا وزن 120 کیلوگرم را تحمل نمایند.

■ در حال حاضر بیشترین سرعتی که یه اسکوتر برقی می تواند داشته باشد حدود 20 کیلومتر در ساعتاست.

■ وزن خود اسکوتر هوشمند معمولا حدود 10 کیلوگرم است .

■ بعضی از اسکوتر ها دارای بلوتوث و اسپیکر می باشند . بلوتوث و اسپیکر اسکوتر هوشمند برای پخش موسیقی از موبایل طراحی شده اند یعنی اسکوتر برقی با گوشی شما سینک شده و آهنگ از اسپیکر داخلی اسکوتر پخش می گردد.

چگونه یک Smart Balance را برانیم؟!!

در اسکوتر برقی موتور اسکوتر در واقع هم موتور و نیروی محرکه است و هم نقش چرخ اسکوتر را ایفا میکند، به این صورت که موتور در خود چرخ قرار گرفته و پس از دریافت دستور حرکت به عقب یا جلو میچرخد و باعث حرکت اسکوتر میشود.

اسکوتر هوشمند دارای دو موتور براشلس است که در چرخ آن قرار گرفته، اما موتور براشلس چیست؟

آنچه واضح است راحتی بالای کار با اسکوترهای برقی است .زود یاد می گیرید ، همیشه دوستشان دارید و خاطرات زیادی در کنارشان رقم می زنید.کافی است پاهای خود را روی پدال بگذارید و زاویه ی بدنتان را رو به جلو تغییر دهید ، در کسری از ثانیه به

جلو پیشروی می کنید.هرچه بیشتر به جلو منحرف شوید سریع تر حرکت خواهید کرد.با عکس این کار و برگرداندن زاویه ی بدن به حالت عادی ، ترمز گیری صورت می گیرد.کمی که می گذرد آنقدر به آن مسلط می شوید و عادت می کنید که گویی اسکوتری زیر پایتان نیست و این شمایید که به سرعت حرکت می کنید و باد به صورتتان می خورد.

١. ابتدا مطمئن شوید دستگاه از شارژ کافی برخوردار است, سپس آن را مقابل خود بر روی سطحی صاف قرار داده و آن را روشن کنید. (در حالت روشن دستگاه به صورت خودکار به حفظ تعادل شما کمک خواهد کرد).

توجه: در اسکوتر های با چراغ های یک طرفه، چراغ ها باید در پشت شما قرار گیرند و در دیگر مدلها با چک کردن عملکرد چراغ های اشاره جهت صحیح ایستادن بر روی دستگاه را تشخیص دهید.  تا ایمنی شما جهت حرکت تامین شود و همچنین عملکرد چراغ های اشاره به طور صحیح باشد.

٢. یک پای خود را روی صفحه اسکوتر قرار داده و تا حد امکان به چرخ نزدیک کنید, منتظر شوید نشانگر دایره شکل اسکوتر سبز شود ( بدین معنا که وزن شما مناسب است و اسکوتر در حالت ایستایی برای ادامه قرار دارد), سپس بلافاصله پای دیگر را روی صفحه قرار دهید مثل بالا رفتن از پله, برای پائین آمدن نیز به روش پله ای عمل کنید, (پریدن روش مناسبی برای پیاده شدن نمی باشد).

برای حفظ تعادل بیشتر بهتر است نگاهتان به روبرو باشد و از نگاه کردن به پائین خودداری کنید, مانند قدم زدن.

٣. برای جلو و عقب رفتن کافیست بدن خود را به جلو و عقب مایل کنید, با ایجاد زاویه به بدن فرمان لازم برای حرکت توسط دو موتور به چرخ ها ایجاد شده و با کم و زیاد شدن مقدار زاویه بدن, می توان سرعت اسکوتر را کنترل کرد.

۴. جهت دور زدن می توان فشار یکی از پاها را بیشتر کرد به طوری که اگر فشار پای راست را بیشتر کنید اسکوتر به سمت چپ متمایل می شود و بالعکس, همچنین از فشار هر دو پا می توان برای دور زدن استفاده کرد بدین صورت که به طور مثال برای چرخیدن به سمت چپ در حالی که پنجه ى پای راست را به جلو فشار می دهید, همزمان پاشنه پای چپ را به عقب فشار دهید.

در نهایت دست یافتن به موارد بالا در عرض چند دقیقه عملی است.

بررسی فنی اسکوتر برقی هوشمند اسمارت ویل 

 

اسمارت ویل از 4 سنسور که در انتهای کف پایی ها است تشکیل شده که با قرار گرفتن پا بر روی آن محل، سیستم جایرو (حفط تعادل) آن فعال شده و با ایستادن بر روی آن دستگاه تعادل شما را برای جلوگیری از زمین خوردن حفظ می کند. این اسکوتر برقی هوشمند از 2 موتور مجزا در قسمت راست و چپ تشکیل شده است تا با تغییر زاویه پا بتوانید به راحتی به هر یک از موتور ها فرمان جداگانه داده و در همان جا دور خود دور بزنید. اسکوترهای برقی دارای باتری های قابل شارژ هستند. بیش تر اسکوتر ها ی برقی امروزه از باتری های لیتیوم یونی بهره می برند ولی بعضی مدل ها هم با باتری های اسیدی کار می کنند. اسکوترهای برقی با قابلیت پیمایش 15 تا 25 کیلومتر بسته به مدل اسکوتر، وزن کاربر، شیب وجنس زمین و مهارت شخص (که به مرور زیاد می شود) به ازای هر بار شارژ کردن است.اسکوترهای برقی دارای دو موتور هستند و انرژی لازمه را از باتری ها می گیرند.سپس این قدرت تولیدی در موتور به تایرها منتقل می شود و سبب می شود تا تایر ها به جلو حرکت کنند یا به اطراف بچرخند.توان موتور اسکوتر برقی شما است که تعیین می کند اسکوتر برقی تا چه اندازه می تواند سریع حرکت کند ،البته این اسکوتر ها دارای محدودیت سرعت هستند اما سرعت آن ها حتی در مدل های کلاسیک و ساده نیز رضایت بخش خواهد بود.

در پشت اسکوتر برقی هوشمند سوکت شارژ آن تعبیه شده است که با اتصال شارژر به آن، دستگاه شارژ می شود. در همان قسمت و در کنار سوکت شارژ دکمه ای نیز قرار دارد که وظیفه روشن و خاموش کردن دستگاه را عهده دار است که با فشار دادن دکمه دستگاه روشن و آماده به کار می شود. در این اسکوتر هوشمند 2 چراغ وجود دارد که با فشردن پا بر روی هر یک از سنسور ها، چراغ ها روشن می شود و شروع به چشمک زدن می کنند این چراغ ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به دستگاه باعث می شود تا در هنگام حرکت در جاهای تاریک بتوانید جلوی خود را ببینید .

در روی اسکوتر برقی 2 نشانه گر وجود دارد که یکی از آنها نشان دهنده میزان شارژ دستگاه و دیگری نشان دهنده وضعیت سنسور تعادل می باشد که درصورتی که به صورت صحیح بر روی اسمارت بالانس ویل بایستید رنگ چراغ به صورت سبز خواهد بود و درصورت ایستادن اشتباه قرمز می شود .

در مدل هایی که دارای ریموت هستند، توسط ریموت می توانید دستگاه را قفل کنید و یا از قفل خارج کنید، صدای بلندگو و سرعت دستگاه را تغییر دهید. برخی از این مدل های هاوربرد دارای سیستم بلوتوث می باشد که این بلوتوث تنها با اتصال به گوشی شما می توانید موسیقی که شما بر روی گوشی خود پلی می کنید را مانند یک اسپیکر بلند پخش کند.

اسکوتر برقی های اسمارت بالانس ویلز نوعی جدید از اسکوتر بوده که به آن اسکوتر هوشمند هم گفته میشود که نیازی به داشتن دسته ندارند و با زاویه دادن به اسکوتر میتوان اسکوتر را به حرکت در آورد که این نیز به سادگی انجام می پذیرد و به آسانی قابل آموزش است.

اسکوتر برقی همانطور که گفتیه شد با زاویه دادن به اسکوتر حرکت میکند، اما اسکوتر چگونه این زاویه دادن را متوجه میشود و اصلا اسکوتر چگونه زاویه را تشخیص میدهد؟

اسکوتر برقی به وسیله دو ژیروسکوپی که در دو طرف اسکوتر قرار داده شده زاویه ای را که شما به اسکوتر خود میدهید را متوجه شده و با توجه به میزان زاویه، دستور حرکت و یا کم یا زیاد کردن سرعت را به موتور میدهد.

حداکثر سرعت اسکوترهای برقی چقدر می باشد؟

سرعت اسکوتر برقی ۱۲ کیلومتر بر ساعت است.درصورتی که درآزمایش انجام شده و قرار دادن اسکوتر برروی ویلچر، توانست تا ۲۵ کیلومتربرساعت را طی کند.سرعت اسکوترهای شارژی یا همان هاوربرد هوشمند، به چندین عامل بستگی دارد.

۱ – قدرت باتری اسکوتربرقی.

۲ – محلی که اسکوتر برقی در آن استفاده می شود، اسکوتر برقی در سطوح هموار وصاف بهترین عملکرد وبیشترین سرعت را خواهد داشت.

حرکت به روی فرش، سطوح ناهموار و یا سطوح شیب دار موجب کاهش سرعت اسکوتر خواهد شد.

۳ – یکی از موارد موثر برسرعت اسکوتر برقی، وزن شخص استفاده کننده می باشد.

بهترین وزن برای بالاترین حد سرعت ۳۰ – ۵۰ کیلوگرم می باشد

۴ – نحوه ریست شدن اسکوتر موثر خواهد بود، به این معنی که پیش فرض ریست اسکوتر در وضعیت تراز با سطح است،

برای داشتن سرعت بیشتر، اسکوتر لازم است ریست راکمی به یک سمت بیشتر کنیم.

۵ – قطر چرخ ها هم در سرعت اسکوتر برقی موثر می باشد.

به این معنا که اگر قطر چرخ ها بزرگتر باشد سرعت حرکت اسکوتر بیشتر خواهد شد.

۶ – مدل و برند اسکوتر برقی، تعدادبرد و کیفیت برد، در سرعت اسکوتر برقی اثر گذار خواهد بود.

تاثیر برد بر سرعت چیست؟

برای اینکه بیشتر از سواری اسکوتر خود لذت ببریم لازم است دقت و سرعت اسکوتر را بیشتر کنیم.برای این کار ما یک راه حل بسیار ویژه براتون داریم.مطمئن هستیم که پس از انجام این راه حتما از سواری اسکوتر خود بیشتر لذت برده و به شکل خارق العاده ای حرکات و مانور شما بر روی اسکوتر بیشتر خواهد شد.

 اسکوتر شما حتما میبایست هوشمند بوده و شما تسلط کافی بر روی این اسکوتر برای حرکت را داشته باشید .چون پس از نصب این قطعه بر روی اسکوتر برقی خود سرعت و حرکت این اسکوتر بیشتر خواهد شد بگونه ای که دیگر بر روی اسکوتر های معمولی رقبتی برای سوار شدن نخواهید داشت.

برد FAST یا برد سریع را حل شماست ،برای اینکه اسکوتر برقی شما سریع شود و از آن بیشتر لذت ببرید لازم است تا بردهای زیر ژیرسکوپ اسکوتر هوشمند را تعویض نمایید . این کار اصلا بر خلاف تصویر شما سخت نیست و به راحتی با باز کردن چند پیچ و در آوردن سوکت های برد قبلی میتوانید این برد را تعویض نمایید.این کار را بصورت جز به جز برای شما توضیح خواهم داد.ضمنا فیلم آموزشی و کاتولوگ نصب هم برای شما ارسال خواهد شد. پس اصلا نگران نباشید ما همواره در تمامی مراحل تا پایان کار به شما کمک خواهیم کرد.

برد سریع یا برد FAST چگونه کار میکند :

برد سریع با طراحی و برنامه نویسی دقیق مهندسین و برنامه نویسان ایرانی بومی سازی شدو بردی با قابلیت سرعت بیشتر و دقت در حرکت طراحی گردید.نصب این برد بر روی دستگاه شما بسیار ساده میباشد.این برد با استفاده از تکنولوژی جدید و ساده سازی برد اسکوتر طراحی گردیده و نسبت به بردهای بی کیفیت چینی که خیلی زود خراب میشوند و در اثر کار کردن طولانی مدار داخلی آن میسوزدو باعث تحمیل هزینه برای شما خواهد داشت.

انواع اسکوتر ها

اسکوتر ۶.۵ اینچ

اسکوتر ۸.۵ اینچ

اسکوتر ۱۰.۵ اینچ

اسکوتر آفرود

اسکوتر دسته دار

اسکوترهای برقی که چرخ های آنها بزرگتر ازحد معمول 6 یا 8 اینچ باشند، از سطح زمین ارتفاع بیشتری دارند و در نتیجه سرعت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.به هشدارهایی که نمایشگر اسکوتر قبل از آنکه شارژ دستگاه کاملا تمام شود به شما می دهد، دقت کنید. زمانی که شارژ دستگاه فول باشد توان بیشتری دارد تا شما بتوانید با حداکثر سرعت حرکت کرده و سواری خوبی را تجربه کنید.

برندهای محبوب اسکوترهای هوشمند

یکی از دقدقه افراد برای خرید انتخاب برند وکیفیت خوب است افراد دوست دارند براساس هزینه ایی که میکنند برند با کیفیتی را خریداری کنند تا بتواننداز خرید خود راضی باشند.در اینجا به معرفی چند برند معروف اسکوترهای هوشمند می پردازیم:

۱. برند RAZOR

اولین برند از لیست بهترین اسکوتر برقی در جهان در سال ۲۰۱۸ متعلق به برند Razor  می‌باشد. برند Razor اکنون سال‌هاست که نامی شناخته شده در میان تولیدکنندگان اسکوتر برقی است و که با اسکوترهای معمولی اسم و رسمی برای خود برپا ساخت و اکنون نیز با اسکوترهای برقی محبوبیت زیادی کسب نموده است. مدل Hovertrax 2.0 اسکوتر برقی خارق العاده ای است و این برند بیشتر بازار را با همین مدل بدست گرفته است. این مدل با تجهیزات و با فناوری هایی شگفت انگیزی مجهز شده است که زمان طی مسیر ۲ ساعته و سرعت ۸ مایل بر ساعت را فراهم می کند. تنها ایراد آن نداشتن اسپیکر است.

۲. برند SEGWAY

دومین لیست از بهترین اسکوتر برقی در جهان در سال ۲۰۱۸ متعلق به برند Segway می‌باشد. برند Segway یکی از محبوب‌ترین برندهای اسکوتر برقی در میان کودکان و بزرگسالان است. این برند اسکوترهایی مناسب برای هر دو گروه سنی (کودکان و بزرگسالان) و هر دو جنسیت طراحی کرده است. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این برند مدل miniPRO است که توانسته توجه زیادی را میان جوانان کسب کند. شاید سرعت حرکتی‌اش خیلی زیاد نباشد ولی با سرعت ۱۰ مایل بر ساعت از میانگین سرعتی اسکوترهای برقی سریع‌تر است. همچنین توان طی مسیر به مدت ۳ ساعت در حالت شارژ کامل را دارد. برای سرگرمی هنگام سواری این نوع اسکوترها نیز می‌توان از اسپیکرهای بلوتوث مجهز شده نیز استفاده کرد.

۳. برند SWAGTRON

سومین برند از لیست بهترین برند اسکوتر برقی جهان متعلق به برند Swagtron  می‌باشد که بیشتر شهرت برند Swagtron به خاطر تولید اسکوترهای برقی حجیم و بسیار با دوامش می‌باشد که محبوبیت‌ آن بیشتر در میان جوانان است تا دیگر گروه‌های سنی. کمپانی سازنده این ضمانت را می‌دهد که محصولاتش بسیار مقاوم و بادوام باشند که دلیل سنگین تر بودن محصولاتش نیز همین مساله است. مدل Swagtron T1 پرفروش‌ترین محصول این کمپانی می‌باشد که سرعتی معادل ۸.۵ مایل بر ساعت و عمر باتری در حدود ۳ ساعت دارد. این مدل دارای اسپیکرهای بلوتوث نیست، چنانچه کمی هزینه بیشتری پرداخت کنید، می‌توانید مدل T3 آن را انتخاب کنید که همان توانایی ها را به‌علاوه اسپیکر بلوتوثی ارائه می‌دهد.

۴. برند HALO ROVER

آخرین برند از میان لیست بهترین اسکوتر برقی در جهان برند Halo Rover  می‌باشد که در میان برندهای اسکوتر برقی با کاربری سنگین، برند Halo Rover اسم و رسمی برای خود ساخته است. این برند اسکوترهای برقی همه-جا-رو ای را تولید می‌کند که قادر است مسیرهای گوناگون را بسیار نرم و روان طی کند. اهمیتی ندارد که روی چمن طی مسیر کنید یا گل و لای و یا جاده؛ اسکوترهای برقی Halo Rover تایرهای بادوامی دارد که برای همه نوع مسیری مناسب است. همچنین مجهز به تکنولوژی هالو شده‌اند تا نرمی و راحتی حرکت را ممکن سازند و این تکنولوژی برند Halo Rover را به برندی محبوب مبدل کرده است.


دوربین مداربسته دارای انواع مختلفی است که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. این نوع کاربرد و هدف مشتری است که تعیین می کند تا فروشنده از کدام نوع دوربین امنیتی استفاده کند. البته دلایل دیگری هم می تواند بر این مساله تاثیرگذار باشد مانند بودجه یا نوع مکان هایی که باید حتما تحت نظر باشند. دو نوع دوربینی که بیشتر از همه بین افراد مورد بحث قرار می گیرد، دوربین روز-شب و مادون قرمز است.بیشترین کاربرد این دو نوع دوربین در شب یا زمانی است که نور محیط کم است. برای همین برای شرکت ها و افرادی که امنیت محیط آن ها در شب ها بیشتر است، توصیه می شود که از این نوع دوربین استفاده کنند. اغلب افراد این دو را با هم یکی می دانند اما باید بدانید که دارای تفاوت های زیادی می باشند که حداقل آن را می تواند در نوع کاربرد دانست.


بهتر است که قبل از نصب و خرید یکی از این نوع دوربین به سوالات زیر کامل پاسخ دهید:


امنیت برای من تا چد اهمیت دارد؟

امنیت در شب چقدر مهم است؟

میزان تاریک بودن محوطه بیشتر است یا روشن بودن آن؟

امکان اتفاق افتادن حادثه ای در شب بیشتر است یا در روز؟

چقدر بودجه برای این مساله در نظر گرفته شده است؟

اگر شرکت من در یک ساختمان است، آیا ساختمان از نظر امنیتی در شب تضمین شده است؟

البته هرچند که نمی توان میزان خطر را در روز و شب تعیین کرد اما اگر از ما می پرسید، میگوییم که بهتر است اول از همه هزینه بیشتری بکنید تا بعدا دچار دردسر کمتری شوید. در ادامه قصد داریم تا تفاوت ساده بین دوربین روز –شب و  مادون قرمز نوع کاربرد آن ها را بیان کنیم.


تفاوت دوربین روز –شب و مادون قرمز


دوربین های روز – شب به طور عمده دارای دو آپشن برای مصرف کننده هستند. یک دوربین عکاسی روز – شب توانایی این را دارد که وقتی روشنایی از میزان خاصی کمتر می شود به طور خودکار تغییر رنگ به سیاه و سفید بدهد. دوربین روز – شب همچنین می تواند در شرایط بسیار کم نور بدون کمک چراغ های مادون قرمز اطراف را ببیند. یک دوربین روز / شب در نور کم ایده آل است و عملکرد خوبی دارد، اما اگر محیط اطراف دوربین ها به طور کامل تاریک شود، شما به یک دوربین مادون قرمز که دارای چراغ های مادون قرمز LED ساخته شده در درون آن باشد، نیاز پیدا خواهید کرد تا در شب بتوانید اطراف را با آن ببینید. طیف نور مادون قرمز توسط چشم انسان قابل مشاهده نیست، اما می تواند توسط دوربین دیده شود.


واضح است که انتخاب دوربین مناسب مهم است. در شرایط خاص، بهتر است که یک دوربین روز /  شب با کیفیت داشته باشید تا یک دوربین مادون قرمز. برای مثال، اگر شما مایل هستید که حرکات را  فقط در شب ضبط کنید، “سر و صدای” ناشی از برخی دوربین های مادون قرمز می تواند به عنوان حرکت و جنبش توسط DVR تشخیص داده و در نهایت باعث خواندن اشتباهی حرکت برای DVR شود.  در صورتی که روشنایی در محیط وجود داشته باشد، بهتر است که یک دوربین روز / شب پیدا کنید تا بتواند ویدئوی مفید در آن محیط را ضبط کند. پس خیلی مهم است که قبل از خرید و سفارش، نوع محوطه و میزان نور را تعیین کرده و بعد اقدام به خرید کنید.


اغلب مردم در خصوص استفاده از  دوربین های امنیتی کم نور و انتخاب دوربین مناسب دچار سردرگمی می شوند. شما به عنوان یک فروشنده، نباید توقع داشته باشید که مشتریان، اطلاعات کاملی از دوربین ها داشته باشند. اما نباید اجازه بدهید که سردرگمی و اطلاعات ناقص آن ها، باعث سردرگمی خود شما فروشنده هم شود. همچنین یک خریدار، نباید این گمان را کند که باخواندن دو مقاله، تمامی اطلاعات دوربین ها را توانسته است، بدست بیاورد، بلکه بهتر است به شرکت یا فرد نصب کننده این اجازه دهد تا دوربین را کامل و بدون هیچ مزاحمتی نصب کند. مطمئن باشید که آن ها تمام توان خود را برای نصب دوربین های باکیفیت به کار می برند.


تفاوت ساده بین دوربین های روز - شب و دوربین های مادون قرمز


دوربین مدار بسته Fish eye ، چشم ماهی یا پانوراما 180 درجه :



  دوربین مدار بسته Fish eye یا چشم ماهی ، از انواع دوربین مدار بسته است که به خاطر شباهت ظاهری آن به چشم ماهی، به این نام معروف شده است. دوربین Fish eye قابلیت نمایش تصویر در تمام زوایا را دارد؛ به این معنا که به صورت 360 درجه می تواند عملیات فیلم برداری را انجام دهد.

دوربین مدار بسته چشم ماهی، در چه مکان هایی نصب می شود؟
  دوربین های مدار بسته چشم ماهی در موارد بسیاری کاربرد دارند. این نوع از دوربین ها در محیط های وسیع، تصاویر مناسب و با کیفیتی را ثبت می کنند. به دلیل اینکه این دوربین ها در زاویه 360 درجه می تواند تصویربرداری کند، استفاده از چند دوربین در فضاهای مختلف نیاز نیست.

  استفاده از این نوع دوربین در محیط های بسیار وسیع مانند کارگاه ها و سوله های صنعتی بزرگ، فضاهای تجاری و تفریحی مناسب است. علی رغم کاربرد گسترده و قابلیت های برجسته دوربین مدار بسته Fish eye ، این دوربین قابلیت دید در شب را ندارد. به همین دلیل در هنگام انتخاب و نصب دوربین Fish eye باید میزان نور محیط را کاملاً در نظر بگیریم.

دوربین مدار بسته Fisheye ، چشم ماهی یا پانوراما 180 درجه

 با وجود مزایای زیاد دوربین مدار بسته چشم ماهی، این دستگاه محدودیت هایی نیز دارند. ارتفاع سقف محل مورد نظر نصب دروبین مدار بسته Fish eye بسیار مهم است. سقف های خیلی کوتاه یا خیلی بلند، برای نصب این دوربین ها مناسب نیستند. بهترین ارتفاع برای استفاده از این دوربین، 3 تا 6 متر می باشد؛ در این حالت، دوربین Fish eye بهترین تصویر را می تواند ثبت کند.

  در بعضی از مکان ها، معماری محل به گونه ای است که از سقف های کاذب استفاده می شود؛ در این گونه موارد، سقف ها با یکدیگر هم سطح نیستند، بنا براین اگر دوربین مدار بسته چشم ماهی دراین محل نصب شود، قسمت زیادی از زاویه دید دوربین، از دست خواهد رفت. قبل از نصب دوربین حتماً از هم سطح بودن سقف اطمینان حاصل کنید.

  یکی از محدودیت های اصلی دوربین Fish eye ، لنز دوربین است. لنز این دوربین ها به نور زیادی نیاز دارند تا بتوانند تصاویر با کیفیتی را ضبط کنند. لنز دوربین چشم ماهی، فاصله کانونی کمی دارد؛ لذا اگر نور محیط کم باشد قادر به ارائه تصویر مناسبی نخواهد بود. استفاده از این دوربین برای محیط های کم نور و تاریک توصیه نمی شود.

  محدودیت دیگر دوربین مدار بسته Fish eye ، عدم مقاومت در برابر آب و عوامل جوی است. دوربین مدار بسته چشم ماهی، ضد آب نیستند؛ لنز این دوربین ها به شدت نسبت به گرد و غبار حساس است. دروبین Fish eye برای فضاهای روباز، گزینه مناسبی نیست.

تفاوت دوربین Fish eye با دوربین اسپید دام در چیست؟

دوربین مدار بسته Fisheye ، چشم ماهی یا پانوراما 180 درجه

  همانطور که می دانید دوربین مدار بسته اسپید دام ، دوربین های گردان با قابلیت چرخش 180 و 360 درجه هستند. دوربین های Fish eye یا چشم ماهی نیز قابلیت تصویر برداری در زاویه 360 درجه دارند. در این حالت یک سوال مهم مطرح می شود و آن این است که تفاوت عملکرد این دو دوربین با قابلیت گردش 360 چیست!

  پاسخ آن بسیار ساده است. دوربین های مدار بسته اسپید دام، علی رغم چرخش، فقط در یک جهت تصویر برداری می کند. در مورد دوربین چشم ماهی، این قابلیت کامل تر است و این دوربین همزمان با چرخش 360 درجه ای، می تواند در تمام جهات تصاویر را ضبط نماید.

ضبط تصویر 360 درجه به این مفهوم است که اگر قرار باشد تصویر ضبط شده یک دوربین اسپید دام را دوباره بازیابی و کنترل کنیم، فقط در جهت ضبط شده این کار امکان پذیر است. در مورد دوربین چشم ماهی، این حالت بر عکس است؛ به این معنا که بعد از ثبت تصویر، متوان فیلم ضبط شده را در تمام جهات چرخاند و دوباره کنترل نمود.

  هزینه نگهداری دوربین های اسپید دام در مقابل دوربین های Fish eye ، بسیار بالاتر است؛ زیرا این دوربین ها به وسیله یک فرآیند مکانیکی و توسط یک اپراتور به حرکت در می آیند.

  کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته Fish eye بسیار بالاست، از این رو است که این دوربین ها حجم خیلی زیادی خواهند داشت که این مورد نگهداری تصاویر را در طول زمان، پر هزینه می کند.

  یکی دیگر از محدودیت های این دوربین ها، وابستگی عملکرد آن ها به بستر شبکه است. دوربین مدار بسته چشم ماهی نمی تواند به یک سیستم آنالوگ متصل شود.


دوربین مدار بسته Fisheye ، چشم ماهی یا پانوراما 180 درجه

چرا باید از دوربین مدار بسته Fish eye استفاده کنیم؟
   قیمت دوربین های مدار بسته Fish eye بسیار کمتر و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است. باید توجه داشت که در محیط ها و فضاهای صنعتی، حتماً باید از نوع دوربین مدار بسته اسپید دام استفاده شود.

  دوربین های گردان اسپید دام ، دارای قسمت های متحرک هستند. از این رو هزینه های تعمیرات و نگهداری این دوربین ها بسیار بالا خواهد بود. دوربین های چشم ماهی، استهلاک بسیار کمی دارند که موجب می شود هزینه های جانبی کاهش یافته و طول عمر دستگاه افزایش می یابد.

  دوربین های مدار بسته Fish eye به شکل های مختلف دیواری و سقفی نصب می شوند. برخی از انواع این دوربین ها، فقط به صورت سقفی نصب می شوند. بدنه این مدل از دوربین مدار بسته Fish eye ، به صورت شیب دار طراحی شده است و موجب می شود که برای نصب یا آویزان کردن روی دیوار مفید نباشد.

  نوع دوربین مدار بسته Fish eye دیواری، سایز بزرگتری دارد. این نوع از دوربین مدار بسته، یک پایه لنز با قابلیت چرخش داشته و بهتر است در زاویه 15 درجه نصب شود.

  معیار وضوح و کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته Fish eye ، مانند سایر انواع دوربین برحسب پیکسل یا مگا پیکسل بیان می شود. این دوربین ها مجهز به سنسور بوده و امکان زوم تصویر نیز برای آن ها وجود دارد.



شرکت پریماتوی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت هواپیمای مدل رادیوکنترل و کوادکوپترهای کاستوم و فروش انواع کواد کوپتر ، هواپیما ، هلیکوپتر و ماشین رادیوکنترل آغاز کرده است . پریما (prima) در زبان ایتالیایی به معنای “اول” میباشد . شرکت پریماتوی با داشتن تیم متخصص همراه با کارشناسان مجرب سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود را دارد .

طراحی ، ساخت و آموزش پرواز انواع هواپیمای مدل و کواد کوپتر

شرکت پریماتوی علاوه بر فروش محصولات اورجینال و برند های معتبر ، برای مشتریان خود محصولات اختصاصی را طراحی می کند و ساخت آنها را بر اساس بودجه مورد نظر و با بالاترین کیفیت انجام می دهد . علاوه بر این شما می توانید آموزش پرواز انواع هواپیماهای مدل و کوادکوپترها را از شرکت پریماتوی دریافت کنید .

واردات جزئی ، فروش و تعمیرات انواع سرگرمی های رادیوکنترل (کوادکوپتر ، ماشین کنترلی ، هواپیما و اسکوتر برقی) ممکن است شما هم جزو افراد علاقه مند به وسایل کنترل از راه دور باشید . شما می توانید بهترین برندهای روز دنیا را با بیشترین تنوع از شرکت پریماتوی بخواهید . همچنین اگر دستگاه های رادیوکنترل شما دچار مشکل شد ، شما می تواند برای تعمیر آنها به بخش فنی و تعمیرات شرکت پریماتوی مراجعه نمایید .

افتخارات کسب شده توسط شرکت پریماتوی

شرکت پریماتوی از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده است و تاکنون افتخارات بیشماری در زمینه طراحی ، ساخت و اختراع وسایل میکروکنترل کسب کرده است .

از جمله افتخارات شرکت پریماتوی :

کسب مقام اول لیگ ربات های پرنده (کوادکوپتر) در مسابقات بین المللی ایران اپن سال ۲۰۱۲

کسب مقام دوم لیگ ربات های مریخ نورد در مسابقات بین المللی دانشگاه امیرکبیر سال ۲۰۱۰

ثبت اختراع تحت عنوان (هواپیمای بدون سرنشین) در سال ۱۳۹۱ توسط هئیت داوران در همایش حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

عضو کارگروه تخصصی (نرم افزار) در سال ۱۳۹۲ توسط مرکز حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

کوادکوپتر چیست؟ ‏

خرید کوادکوپتر ، یا مالتی روتر (چند پروانه)، یا پهباد، یا کوادروتر، یک وسیله مکانیکی پروازی ساده با چهار بازو ‏است، که در هر یک از بازوها موتوری به یک پروانه متصل شده است. مالتی کوپترها با سه، شش یا هشت بازو ‏نیز وجود دارند، اما عمدتا شبیه به کوادکوپتر عمل می کنند. دو پروانه در جهت عقربه های ساعت و دو پروانه ‏دیگر خلاف جهت ساعت می چرخند. کوادکوپترها به لحاظ ایرودینامیکی ناپایدار هستند، و به یک کامپیوتر ‏پرواز نیاز دارند تا فرمان های ورودی را به فرمان هایی تبدیل کنند که ‏RPM‏ های (دور موتور) پروانه ها را ‏تغییر دهند تا حرکت مطلوب و مورد نظر را ایجاد نمایند. این پاراگراف در واقع پاسخی کوتاه به سؤال بالا بود. ‏در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری برای آشنایی شما با دنیای کوادکوپترها ارائه می دهیم.‏

کوادکوپترها با هلیکوپترها یا هواپیماهای بال ثابت تفاوت دارند چرا که نیروهای بالارونده و کنترلی ایجاد می ‏کنند. چرا که در هواپیما بلند شدن بوسیله بال ها انجام می شود، اما در کوادکوپتر این امر توسط پروانه ها ‏صورت می گیرد. هلیکوپتر از روتر اصلی خود برای بلند شدن استفاده می کند، اما در عین حال می تواند ‏چرخش تیغه های روتر را به منظور ایجاد نیروهای کنترلی تغییر دهد.‏

ایده کوادکوپتر جدید نیست. طراحی های کوادکوپترهای با سرنشین در دهه 1920 و 1930 ارائه شد، اما این ‏ایده ها دارای عملکردی نامطلوب، و سطح بالایی از ناپایداری بودند، و به حجم بالایی از فرمان های خبان نیاز ‏داشتند. با پیشرفت فناوری الکترونیک در کامپیوترهای کنترل پرواز، موتورهای بدون هسته یا براش لس، ‏میکروپردازشگرهای کوچکتر، باتری ها، دوربین ها، و حتی سیستم های ‏GPS‏ طراحی و پرواز کوادکوپترها ‏امکان پذیر شد. سادگی کوادکوپترها آن را به یک وسیله عکسبرداری هوایی و پلت فرم ویدئویی مؤثر تبدیل ‏کرده است.‏ کوادکوپترها یک شیوه اقتصادی برای معرفی خود به دنیای وسایل هوایی کنترل از را دور هستند. به پرواز ‏درآوردن آن ها جالب ‏است، و با کمی تمرین و صبر هرکسی می تواند یادبگیرد که چگونه یک کوادکوپتر را به ‏پرواز درآورد.‏

اسکوتر های برقی را بهتر بشناسیم!‏

اگر شما از نیز مانند افراد متعددی شیفته و مجذوب انواع خرید اسکوتر برقی هستید یا اگر می خواهید یکی از آن ‏ها را خریداری کنید، در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا یکی از بهترین نوع اسکوتر برقی را انتخاب ‏کرده و خریداری نمایید. اسکوتر ها توسط باطری و یا برق شارژ شده و حرکت می کنند. از جمله وسایلی ‏است که امروزه اکثریت از آن برای تفریح استفاده می کنند اسکوتر های برقی هستند. در یک زمان بسیار ‏کوتاه این وسیله فوق العاده مدرن سهمی بسیار بزرگ از بازار را با انواع شبیه به خود مانند دیگر انواع اسکوتر ‏های برقی سگوی یا همان دوچرخه الکتریکی و هاوربورد از آن خود کرده است. این وسیله بسیار سبک و ‏مناسب حمل و نقل می باشد. اسکوتر برقی از جمله وسایل محبوب برای جهانگردان و سایرین می باشد. ‏اسکوتر های برقی در انواع چرخ های تکی و دو چرخی موجود می باشد. امروزه قیمت اسکوتر برقی مانند کلوچه به ‏راحتی در فروشگاه های انلاین و فروشگاه های سراسر دنیا یافت می شود  و قابل خریداری است. امروزه در ‏سراسر اینترنت و همچنین در فروشگاه های سراسر دنیا می توانید طیف وسیعی از معامله گران و فروشندگان ‏اسکوترهای برقی را ببینید. این باعث می شود که شما برای انتخاب کمی سردرگم و گیج شوید. اما ما اینجا ‏هستیم تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم، ما به شما برخی از بهترین و بی نظیر ترین انواع اسکوتر های ‏برقی را معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری در خرید این وسیله داشته باشید.‏

ماشین کنترلی سرگرمی بزرگسالان

در چند سال اخیر اسباب بازی ها و ابزار سرگرمی بزرگسالان رو به افزایش است. این اسباب بازی ها کمک ‏می کند آرزوها و هیجانات خود را در مقیاس کوچکی تجربه کنید. قیمت این محصولات متنوع است . شما ‏می توانید هر محصولی را با هر اندازه ای از فروشگاه های سراسر دنیا و یا به صورت اینترنتی تهیه نمایید. اما ‏قبل از خرید بایستی اظلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر خود را به دست آورید. در این مقاله ما در ‏رابطه با خرید ماشین کنترلی و خصوصیات هر محصول صحبت می کنیم. با دانستن این اطلاعان شما می توانید ‏محصولی متناسب با نیاز ها و علایق خود را با قیمتی فوق العاده ایده آل تهیه نمایید.‏

علاقه مندان به مسابقات رانندگی و جاده ای با ماشین کنترلی به طور معمول ترجیح می دهند اتومبیل های ‏دقیق با سرعت بالا و قدرت کنترل بالا و پیشرفته و منحصر به فرد خود را داشته باشند. با این وجود رانندگی ‏با این نوع از خودرو ها بسیار سخت می باشد و نیاز به اشنایی و تجربه دارد. با این حال تمام موارد ذکر شده ‏از ویژگی های این ماشین ها است. همان گونه که کودکان در هنگام بازی با ماشین کنترلی؛ کنترل آن ‏برایشان بسیار سخت است و کنترل کردن آن ممکن است برایشان قدری دشوار باشد و ماشین اسباب بازی ‏آن ها باید بسیار مقاوم باشد تا دوام بیاورد. برای ماشین کنترلی بزرگسالان نیز همین امر صادق است شاید ‏مدتی زمان ببرد تا بتوانید به کنترل آن مسلط گردید. شاید این ماشین ها ظاهری شگفت انگیز نداشته باشند ‏اما قدرت بدنه و سرعت و ایمنی بالایی دارند تا بتوانند نیاز شما را برطرف کنند. برای خرید ماشین کنترلی ‏ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که این محصول را برای کدام نوع از مسابقات شهری و یا خارج از شهر می ‏خواهید، یا اینکه برای چه امری نیاز به یک ماشین کنترلی دارید. برای خرید ماشین کنترلی شما باید در نظر ‏داشته باشید که قرار است بر روی سطح صاف و هموار از این ماشین استفاده نمایید یا قرار است رانندگی را ‏بر روی جاده های پر دست انداز و ناهموار انجام دهید. در نهایت  باید تمام این نکات را در نظر بگیرید و ‏مطابق با آن برای قیمت ماشین کنترلی عمل کنید. از طرف دیگر اگر شما ماشینی برای بیرون از شهر می ‏خواهید بنابراین شما باید در نظر داشته باشید که شما بر روی نا همواری ها خواهید بود و ممکن است با ‏سرعت پرش بزنید و بنابرین قدرت کنترل و ایمنی ماشین باید بسیار بالا باشد، چرا که شما بر روی یک سطح ‏صاف حرکت نمی کنید و مدام در حال بالا پایین شدن هستید. بهترین ماشین های کنترلی دارای باتری های ‏قابل شارژ هستند، چرا که شما پس از هر بار استفاده می توانید آن هارا شارژ کنید. و در نهایت موجب صرفه ‏جویی در وقت و هزینه های شما می شود. عمر باتری های ماشین کنترلی نقاط ضعف آن ها هستند بنابرین ‏باتری نامناسب باعث آزردگی خریدار می شود و طول عمر کوتاهی دارد و این برای مسابقات بسیار بسیار مهم ‏می باشد. چرا که باید در طول مسابقات ماشین کنترلی سالم باشد و زمان شارژ آن و طول عمر بسیار مساله ‏مهمی می باشد. بسیاری از رانندگان مسابقات ماشین کنترلی از چندین باتری مختلف استفاده می کنند تا در ‏زمان مسابقه دچار مشکل نشوند بنابرین شما باید بسیار به این نکته توجه داشته باشید در هنگام انتخاب ‏ماشین کنترلی حتما این مسئله را یکی از عوامل اصلی مورد نظر خود عنوان کنید. برخی از ماشین های ‏کنترلی در حد ابتدایی و بسیار ساده می باشند، در حالی که برخی از آن ها کنترل بسیار بالا و دقیق با قدرت ‏‏2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. اگر بسیار نزدیک به هم رانندگی کنید و در یک مسیر باشید ممکن است ‏اختلالاتی در کنترل آن ها پیش بیاید.‏

 

نکاتی در رابطه با استفاده از اسکوتر برقی

اسکوتر برقی دارای دو سطح کوچک در بین چرخ ها برای کنترل تعادل و ایستادن و کمک به شخصی که سوار آن می شود است. این یک اسکوتر قابل شارژ مجدد است که می تواند سرگرمی بسیار مناسبی برا کودکان و تفریح آنان باشد. اختراع شین چن اکنون در جهان بسیار محبوب می باشد، در کل دنیا این شخص اولین مخترع و استفاده کننده از اسکوتر برقی یا همان هاوربرد که نام دیگر آن است بوده است. امروزه بسیاری از مردم مجذوب استفاده کردن و سرگرمی از طریق این وسیله شده اند، چرا که این وسیله بسیار هیجان انگیز و مقرون به صرفه می باشد و با قیمت مناسب قابل خریداری است. همچنین افراد مشهور در فیلم ها علاقه خود را به این وسیله نشان داده اند، پس دیگر منتظر چی هستید؟ اما قبل از خرید لطفا راهنمایی ها مربوط به سوار شدن بر روی این وسیله را مطالعه فرمایید.


در آب و هوای بارانی از استفاده از اسکوتر اجتناب کنید


در روزهای بارانی کنترل کردن اسکوتر برقی بسیار سخت است و مهمترین نکته در آن توانایی کنترل کردن آن است، در روزهای بارانی کنترل کردن آن بسیار سخت و خطرناک می باشد. بهتر است در روزهای مناسب و بر روی زمین خشک از این وسیله استفاده کنید و از آن لذت ببرید.


موانع و وسایل را از سر راه خود بردارید


اگر می خواهید در محیط خانه از اسکوتر برقی خود استفاده کنید در ابتدا باید موانع و وسایل مانند: مبل ها و غیره را برای جلوگیری از آسیب دیدن بردارید. هر گونه اشیا تیز و غیره را برای زمانی که سواری می کنید از سر راه خود بردارید تا سرگرمی لذت بخشی داشته باشید و دچار سانحه ای نشوید


بر روی سطوح مناسب سواری کنید


بر روی فرش و موکت یا هر چیزی ضخیم و یا نازک سوار بر اسکوتر برقی خود نشوید چرا که باعث بر هم خوردن تعادل شما می شود و این بسیار خطرناک است چرا که موجب ایجاد فاجعه سقوط و افتادن و آسیب دیدن شما می شود. پس بر روی سطوح صاف و هموار و خشک از یک سواری مفرح و سرگرم کننده لذت ببرید.


از سواری کردن در خیابان های پر ترافیک اجتناب کنید


اسکوتر برقی وسیله ای مناسب برای استفاده در خیابان های پر ترافیک و شلوغ نمی باشد چرا که می تواند موجب تصادف شود و آسیب های و خطرات جبران ناپذیری برای شخص داشته باشد. این تنها یک وسیله سرگرم کننده و مفرح برای لذت بردن از تعطیلات آخر هفته می باشد. بنابرین در خیابان ها ریسک استفاده از آن را نکنید. چرا که این اسکوتر شارژی می باشد و ممکن است در طول استفاده از آن در خیابان باتری آن تمام شود و خاموش شود و شما در خیابان شلوغ ناگهان متوقف شوید. بنابرین سعی کنید تنها در مکان هایی امن مانند محیط حیاط خانه و پارک ها و خیابان های خلوت از آن استفاده کنید.


وسایل ضروری را همراه خود داشته باشید


قبل از ترک خانه و سواری با اسکوتر برقی باید برخی نکات مهم را رعایت کنید مانند استفاده از کلاه ایمنی تا در صورت افتادن و سقوط و از دست دادن تعادل خود از شما در برابر صدمات جلوگیری و محافظت کند. شما برای ساعاتی بیرون از خانه خواهید بود پس بهتر است تا با خود شیشه ای آب حمل کنید .


از کلاه ایمنی استفاده کنید


برای استفاده از اسکوتر و سواری بر آن و داشتن تفریحی لذت بخش حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید. حتی اگر در محیط های خطرناک و خیابان ها نمی روید باز هم این توصیه را رعایت کنید چرا که این نکات برای سلامتی و داشتن تفریحی سالم می باشد. از کلاه فقط در طول دوران یادگیری و تمرین کردن استفاده نکنید.


این یک وسیله سرگرم کننده و ایمن است که شما می توانید در مراکز و فروشگاه های بزرگ نیز از آن استفاده کنید و راحت تر خرید های خود را انجام دهید. همچنین دانش آموزان نیز برای رفتن به مدرسه از آن استفاده می کنند پس شما می توانید با این وسیله هم کارهای خود را به راحتی انجام دهید و هم سرگرم شوید و لذت ببرید.


نکاتی در مورد استفاده از اسکوتر برقی


دفترچه راهنمای استفاده را حتما مطالعه نمایید چرا که بسیار مفید و کاربردی می باشد و به شما کمک زیادی می کند.


اسکوتر برقی خود را بیرون بیاورید و کابل شارژر و سایر وسایل آن را در ابتدا امتحان کنید.


پایه آن دارای سنسورهای تحمل فشار هستند.


دارای چراغ های LED  می باشد که زیبایی خاصی به اسکوتر شما می دهد.


چراغ ها جهت مسیر را نشان می دهند و همچنین قدرت تشخیص و دیدن را برای شما بیشتر و بهتر می کند.


دکمه قدرت آن در کنار قسمت شارژر قرار دارد. آن را فشار دهید تا وسیله شما شروع به حرکت کند.


چراغ سبز در قسمت بالایی و وسط اسکوتر نشان دهنده آمادگی شما و وسیله شما برای حرکت می باشد.


هنگامی که وسیله شما یک مشکل مکانیکی پیدا می کند سریعا سرعت خود را کاهش دهید و و متوقف شوید چرا که ممکن است شکستگی یا هر گونه صدمه دیگری به وسیله شما وارد شود.


برای سواری حتما از لباس های مناسب استفاده کنید .


اسکوتر برقی در رنگ های مختلفی وجود دارد پس قبل از سفارش و خرید رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.


سرعت این دستگاه بسیار مناسب است و می توانید با سرعت بالا از آن استفاده کنید اما خطر ها و موانع بسیار هستند چرا که این وسیله به اندازه دوچرخه قابل کنترل و آسان نیست.


هنگامی که شما می خواهید سوار وسیله شوید اول یک پای خود را بر روی آن بگذارید و سپس پای دیگرتان را بگزارید.

همیشه برای خریداران دوربین های مداربسته سوالاتی در مورد رزولوشن و وضوح تصاویر پیش می آید.در این مطلب به دانستنی های کاربردی درباره رزولوشن ها می پردازیم.

به طور کلی کلمه رزولوشن به معنای قابلیت نمایش جزئیات، تعیین و تمایز جزئیات است. کلمه رزولوشن در مفهوم به نمایش یا ظهور جزئیات اشاره دارد. و با یک تعریف ساده می توان گفت "هر چه اندازه و کیفیت تصویر شما بیشتر باشد، رزولوشن شما بیشتر است."

استفاده و خرید دوربین مداربسته به عنوان سیستم های امنیتی در ساختمانهای اداری و مسکونی در دهه های گذشته مورد توجه بوده است.دوربین مداربسته در گذشته از کیفیت پایین تصویر برخوردار بوده که با تکنولوژی HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP این مشکل حل شده است. امروزه دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا در دسترس هستند. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به دو روش اندازه گیری می شود، آنالوگ و دیجیتال. رزولوشن آنالوگ برای دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت TV Line و رزولوشن دیجیتال برای بیان پیکسل های تصویر دیجیتال استفاده می شود.

 

* برای مشاهده انواع دوربین مداربسته و قیمت‌های رقابتی فروشندگان این کالا اینجا کلیک کنید.


رزولوشن دوربین آنالوگ

رزولوشن دوربین های مداربسته آنالوگ با TV Line   اندازه گیری می شود. مقدار TV Line در دوربین مداربسته آنالوگ بین 420 تا 700 می باشد . این دوربین ها طرفداران خاص خود را دارند از این دوربین ها جهت سیستم های امنیت تصویری که پوشش فاصله کوتاه لازم دارند استفاده می شود . فاکتورهای بسیاری در رزولوشن دوربین موثر است،  مانند میزان لوکس ، WDR و … اما دوربین های مدار بسته 600 TV Line به بالا به جهت ارائه تصاویر کنتراست و دقیق در سیستم هایی که نیاز به تصویر صاف و دقیق دارند استفاده می شود .

720P، 1080P، چهار مگاپیکسل و 4K چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت در رزولوشن آن هاست. 1080P تصویر بزرگتری را نسبت به 720P ایجاد می کند.  اگر شما تصویر حاصل از این دو دوربین را در کنار هم قرار دهید، متوجه تفاوت آن خواهید شد. هر دوی این دوربین ها تصاویر HD و با کیفیت بالا تولید می کنند، ولی با بزرگنمایی تصویر 1080P کیفیت تصویر کمتر افت پیدا می کند. در واقع جزییات تصویر در رزولوشن بالا، بیشتر قابل شناسایی است تا در رزولوشن پایین. این ویژگی برای ثبت جزییاتی مثل پلاک خودرو و تشخیص چهره از فاصله دور، کاربرد زیادی دارد.

4k دارای رزولوشن 3840x2160 pixel است و در کل حدود 8.3 مگاپیکسل می‌باشد، کیفیت 4k از 24 تا 120 فریم‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند.درحال‌حاضر 4K  به سرعت در حال توسعه است و محصولات 4K  تبدیل به یک موضوع داغ شده، با وجود اینکه هم اکنون محصولات 4K زیادی در بازار است، اما هنوز تولید انبوه انجام نشده است. زیرا اجزای اصلی دوربین های مدار بسته 4K مثل سنسور تصویر و پردازشگر سیگنال تصویر هنوز گران است.

ویژگی منحصر به فرد دوربین های مدار بسته تحت ‌شبکه 4K UHD تصویری با کیفیت بسیار بالاست، بنابراین استفاده از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته اسپیددام ( PTZ) می‌تواند پوشش نظارتی بسیار گسترده‌ای ارائه دهد.

بدین معنا که می تواند در مکانهای خارجی مانند میدان‌ها، ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ساحل‌ها و غیره استفاده شود.

علاوه‌براین در مقایسه با 1080 full HD ، تکنولوژی 4k ultra HD وضوح تصویر بسیار بیشتری دارد که این برتری می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌هایی با جزئیات خیلی بیشتر را ارائه کند. برای مثال تشخیص چهره، پلاک‌خوانی و دیگر فعالیت‌های تحلیل تصویر دقیق‌تر و بهتر می‌شود.

 

چگونه یک دوربین امنیتی مناسب انتخاب کنیم


انتخاب یک دوربین امنیتی مناسب ممکن است ذهن افراد را بسیار به خود مشغول کند. اینکه چه نوع دوربینی را خریداری کنند، چه نکاتی را رعایت کنند و غیره، همه سوالاتی است که اغلب مشتریان در جلسه اول یا تماس تلفنی خود از فروشنده می پرسند. در اینجا چند راهنمایی برای کمک به شما در انتخاب دوربین را به ترتیب و دسته بندی شده بیان می کنیم:


مراحل انتخاب دوربین

انواع دوربین های امنیتی موجود را بشناسید:


انواع دوربین های امنیتی موجود را بشناسید


دوربین های امنیتی مادون قرمز (IR)

دوربین های گنبدی

دوربین های حرفه ای جعبه‌ای

دوربین های زوم پانل زاویه دار

دوربین های مخفی

2. مزایای دوربین امنیتی مادون قرمز (IR)


مزایای دوربین امنیتی مادون قرمز (IR)


این نوع دوربین برای استفاده در خانه و محل کار دوربینی محبوب است.


دوربین های مادون قرمز در طول روز تصویری با رزولوشن بالا تولید می کنند. آنها بیشتر در شرایط نور کم یا تاریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آنها می توانند به طور خودکار با تغییر حالت از رنگی به سیاه و سفید، “منطقه موردنظر را روشن کنند”. چراغ های مادون قرمز روشن می شود و به شما اجازه می دهد که در نور کم یا بدون نور ببینید.

این دوربین ها چه در محیط داخلی و یا در فضای باز استفاده شوند، مزیت بزرگی در شرایط نور کم و یا بدون نور دارند.

آنها می توانند در برابر آب و هوا، سرما و گرما بدون هیچگونه محافظ مقاوم باشند.

دوربین های مادون قرمز در فضای داخلی نیز تصویر ویدئویی واضح در نور و تاریکی ارائه می دهند.

مزایای دوربین گنبدی


مزایای دوربین گنبدی


شکلهای مختلف گنبدها شامل گنبد مادون قرمز، گنبد های فضای بسته، گنبدهای فضای باز، گنبد های ضد انفجار و گنبدهای قابل کنترل زوم پانل زاویه دار هستند. دوربین های گنبدی کلاسیک “دودی” مزیتی بیشتر از نظارت کردن دارند چراکه دوستان، مشتریان، کارکنان و سارقین در تشخیص لنز آن دچار مشکل می شوند. البته پوشش دودی کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار نمی دهد.


– تصویر ایجاد شده توسط دوربین گنبدی دارای رنگ و وضوح بالایی است.


– اغلب دوربین های زوم‌پن زاویه دار نیز در محفظه‌های گنبدی قرار دارند.


– دوربین های جعبه ای حرفه ای در هر دو فضای بسته و باز همراه با محفظه استفاده می شوند.


4- مزایای دوربین جعبه‌ای حرفه ای HD


مزایای دوربین جعبه‌ای حرفه ای HD


 این دوربین ها به ویدئوی با کیفیت بالای خود معروف هستند. دوربین های حرفه ای جعبه‌ای اغلب در بانک ها، سوپر مارکت ها، فروشگاه‌های رفاهی و غیره یافت می شوند.


لنزها را می توان در دوربین جعبه حرفه ای بر اساس زاویه دید و زوم مورد نیاز تغییر داد.

بعضی از دوربین های حرفه ای ، دوربین های روز / شب نیز نامیده می شوند، زیرا آنها می توانند از حالت رنگی در طول روز به حالت سیاه و سفید در شب یا در نور و لوکس کم تغییر رنگ دهند.

هرچه لوکس پایین تر باشد، دوربین در تاریکی کامل بهتر می‌بیند.

دوربین های مادون قرمز، دوربین های دید در شب نامیده می شوند و دارای درجه لوکس صفر هستند. اگر نیازی به دوربین مادون قرمز ندارید و کیفیت فیلم در روز برایتان مهم تر است، بهتر است که از دوربین HD استفاده کنید.

مزایای دوربین زوم‌پانل زاویه دار


 مزایای دوربین زوم‌پانل زاویه دار


این دوربین ها را می توان با  DVR، نرم افزار مشاهده از راه دور و یا جوی استیک کنترل کرد. آنها را می توان به سمت بالا، پایین، چپ و راست چرخاند و یکی دیگر ازمریتهای آنها قابلیت زوم کردن است.


– به عنوان مثال، شما می توانید از راه دور بر روی یک چهره زوم کنید.


– شما همچنین می توانید از آنها برای برنامه‌ریزی جهت تورهای از پیش تعیین شده استفاده کنید، از این طریق از راه دور می توانید مناطق خاصی را با مانیتور مشاهده کنید.


– فرودگاه ها، کازینو ها، فروشگاه های بزرگ مانند Target یا Walmart نمونه هایی از مکان هایی هستند که از دوربین‌های پانل‌ زاویه‌دار(PTZ)  استفاده می کنند.


– دوربین های زوم پانل قابل کنترل نیاز به یک کابل اضافی همچون کابل CAT5 دارند.


مزایای دوربین های مخفی


مزایای دوربین های مخفی


این نوع دوربین‌ها احتمالا بالاترین سطح نظارتی را ارائه می‌دهند. اگر نمی‌خواهید کسی بداند که یک دوربین در محیط وجود دارد، از دوربین مخفی استفاده کنید. آشکارسازهای جعلی دود، آشکارسازهای حرکت، ساعتها، آبپاشها و علامتهای خروج نمونه هایی از دوربین های مخفی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.


– عیب اصلی این دوربینها این است که قابلیت مادون قرمز ندارند.


– بسیاری از دوربینهای مخفی در برابر هوا مقاوم نیستند.


-داروخانه ها، راهروی هتلها، امکانات زندگی و خانه ها نمونه هایی از کاربردهای این دوربینها هستند.


7. آیا دوربینهای سیم‌دار میخواهید یا بی‌سیم


آیا دوربینهای سیم‌دار میخواهید یا بی‌سیم


دوربین‌های سیمی آپشن‌های بیشتر و کیفیت ویدئو بهتری نسبت به دوربین‌های بی‌سیم دارند. دوربینهای بی‌سیم می تواند تا حدی گمراه کننده باشند علاوه بر این، آنها نیاز به یک خط دید بدون هیچ گونه مانعی دارند.


-قابلیت اطمینان و کیفیت ویدیو باید دلایل اصلی شما برای استفاده از دوربین سیمی باشد. دوربین های سیمی در محل DVR نصب می شوند و فقط باید یک کابل را متصل کرد.


– دوربین های سیمی طول عمر طولانی تر و فیلم با کیفیت‌تری دارند.


– وجود موانع مشکلی در دوربین‌های سیمی ایجاد نمی‌کند.


انواع دوربین های امنیتی

آنالوگ، AHD، HD-SDI، HD-CVI، HD-TVI و IP.


آخرین نکته خیلی مهم


همیشه دوربین های با رزولوشن بالا را ترجیح دهید.  در صورتی که هیچگونه تجربه ای در استفاده از دوربین ها را ندارید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.


شرکت پریماتوی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت هواپیمای مدل رادیوکنترل و کوادکوپترهای کاستوم و فروش انواع کواد کوپتر ، هواپیما ، هلیکوپتر و ماشین رادیوکنترل آغاز کرده است . پریما (prima) در زبان ایتالیایی به معنای “اول” میباشد . شرکت پریماتوی با داشتن تیم متخصص همراه با کارشناسان مجرب سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود را دارد .

طراحی ، ساخت و آموزش پرواز انواع هواپیمای مدل و کواد کوپتر

شرکت پریماتوی علاوه بر فروش محصولات اورجینال و برند های معتبر ، برای مشتریان خود محصولات اختصاصی را طراحی می کند و ساخت آنها را بر اساس بودجه مورد نظر و با بالاترین کیفیت انجام می دهد . علاوه بر این شما می توانید آموزش پرواز انواع هواپیماهای مدل و کوادکوپترها را از شرکت پریماتوی دریافت کنید .

واردات جزئی ، فروش و تعمیرات انواع سرگرمی های رادیوکنترل (کوادکوپتر ، ماشین کنترلی ، هواپیما و اسکوتر برقی) ممکن است شما هم جزو افراد علاقه مند به وسایل کنترل از راه دور باشید . شما می توانید بهترین برندهای روز دنیا را با بیشترین تنوع از شرکت پریماتوی بخواهید . همچنین اگر دستگاه های رادیوکنترل شما دچار مشکل شد ، شما می تواند برای تعمیر آنها به بخش فنی و تعمیرات شرکت پریماتوی مراجعه نمایید .

افتخارات کسب شده توسط شرکت پریماتوی

شرکت پریماتوی از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده است و تاکنون افتخارات بیشماری در زمینه طراحی ، ساخت و اختراع وسایل میکروکنترل کسب کرده است .

از جمله افتخارات شرکت پریماتوی :

کسب مقام اول لیگ ربات های پرنده (کوادکوپتر) در مسابقات بین المللی ایران اپن سال ۲۰۱۲

کسب مقام دوم لیگ ربات های مریخ نورد در مسابقات بین المللی دانشگاه امیرکبیر سال ۲۰۱۰

ثبت اختراع تحت عنوان (هواپیمای بدون سرنشین) در سال ۱۳۹۱ توسط هئیت داوران در همایش حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

عضو کارگروه تخصصی (نرم افزار) در سال ۱۳۹۲ توسط مرکز حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

کوادکوپتر چیست؟ ‏

خرید کوادکوپتر ، یا مالتی روتر (چند پروانه)، یا پهباد، یا کوادروتر، یک وسیله مکانیکی پروازی ساده با چهار بازو ‏است، که در هر یک از بازوها موتوری به یک پروانه متصل شده است. مالتی کوپترها با سه، شش یا هشت بازو ‏نیز وجود دارند، اما عمدتا شبیه به کوادکوپتر عمل می کنند. دو پروانه در جهت عقربه های ساعت و دو پروانه ‏دیگر خلاف جهت ساعت می چرخند. کوادکوپترها به لحاظ ایرودینامیکی ناپایدار هستند، و به یک کامپیوتر ‏پرواز نیاز دارند تا فرمان های ورودی را به فرمان هایی تبدیل کنند که ‏RPM‏ های (دور موتور) پروانه ها را ‏تغییر دهند تا حرکت مطلوب و مورد نظر را ایجاد نمایند. این پاراگراف در واقع پاسخی کوتاه به سؤال بالا بود. ‏در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری برای آشنایی شما با دنیای کوادکوپترها ارائه می دهیم.‏

کوادکوپترها با هلیکوپترها یا هواپیماهای بال ثابت تفاوت دارند چرا که نیروهای بالارونده و کنترلی ایجاد می ‏کنند. چرا که در هواپیما بلند شدن بوسیله بال ها انجام می شود، اما در کوادکوپتر این امر توسط پروانه ها ‏صورت می گیرد. هلیکوپتر از روتر اصلی خود برای بلند شدن استفاده می کند، اما در عین حال می تواند ‏چرخش تیغه های روتر را به منظور ایجاد نیروهای کنترلی تغییر دهد.‏

ایده کوادکوپتر جدید نیست. طراحی های کوادکوپترهای با سرنشین در دهه 1920 و 1930 ارائه شد، اما این ‏ایده ها دارای عملکردی نامطلوب، و سطح بالایی از ناپایداری بودند، و به حجم بالایی از فرمان های خبان نیاز ‏داشتند. با پیشرفت فناوری الکترونیک در کامپیوترهای کنترل پرواز، موتورهای بدون هسته یا براش لس، ‏میکروپردازشگرهای کوچکتر، باتری ها، دوربین ها، و حتی سیستم های ‏GPS‏ طراحی و پرواز کوادکوپترها ‏امکان پذیر شد. سادگی کوادکوپترها آن را به یک وسیله عکسبرداری هوایی و پلت فرم ویدئویی مؤثر تبدیل ‏کرده است.‏ کوادکوپترها یک شیوه اقتصادی برای معرفی خود به دنیای وسایل هوایی کنترل از را دور هستند. به پرواز ‏درآوردن آن ها جالب ‏است، و با کمی تمرین و صبر هرکسی می تواند یادبگیرد که چگونه یک کوادکوپتر را به ‏پرواز درآورد.‏

اسکوتر های برقی را بهتر بشناسیم!‏

اگر شما از نیز مانند افراد متعددی شیفته و مجذوب انواع خرید اسکوتر برقی هستید یا اگر می خواهید یکی از آن ‏ها را خریداری کنید، در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا یکی از بهترین نوع اسکوتر برقی را انتخاب ‏کرده و خریداری نمایید. اسکوتر ها توسط باطری و یا برق شارژ شده و حرکت می کنند. از جمله وسایلی ‏است که امروزه اکثریت از آن برای تفریح استفاده می کنند اسکوتر های برقی هستند. در یک زمان بسیار ‏کوتاه این وسیله فوق العاده مدرن سهمی بسیار بزرگ از بازار را با انواع شبیه به خود مانند دیگر انواع اسکوتر ‏های برقی سگوی یا همان دوچرخه الکتریکی و هاوربورد از آن خود کرده است. این وسیله بسیار سبک و ‏مناسب حمل و نقل می باشد. اسکوتر برقی از جمله وسایل محبوب برای جهانگردان و سایرین می باشد. ‏اسکوتر های برقی در انواع چرخ های تکی و دو چرخی موجود می باشد. امروزه قیمت اسکوتر برقی مانند کلوچه به ‏راحتی در فروشگاه های انلاین و فروشگاه های سراسر دنیا یافت می شود  و قابل خریداری است. امروزه در ‏سراسر اینترنت و همچنین در فروشگاه های سراسر دنیا می توانید طیف وسیعی از معامله گران و فروشندگان ‏اسکوترهای برقی را ببینید. این باعث می شود که شما برای انتخاب کمی سردرگم و گیج شوید. اما ما اینجا ‏هستیم تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم، ما به شما برخی از بهترین و بی نظیر ترین انواع اسکوتر های ‏برقی را معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری در خرید این وسیله داشته باشید.‏

ماشین کنترلی سرگرمی بزرگسالان

در چند سال اخیر اسباب بازی ها و ابزار سرگرمی بزرگسالان رو به افزایش است. این اسباب بازی ها کمک ‏می کند آرزوها و هیجانات خود را در مقیاس کوچکی تجربه کنید. قیمت این محصولات متنوع است . شما ‏می توانید هر محصولی را با هر اندازه ای از فروشگاه های سراسر دنیا و یا به صورت اینترنتی تهیه نمایید. اما ‏قبل از خرید بایستی اظلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر خود را به دست آورید. در این مقاله ما در ‏رابطه با خرید ماشین کنترلی و خصوصیات هر محصول صحبت می کنیم. با دانستن این اطلاعان شما می توانید ‏محصولی متناسب با نیاز ها و علایق خود را با قیمتی فوق العاده ایده آل تهیه نمایید.‏

علاقه مندان به مسابقات رانندگی و جاده ای با ماشین کنترلی به طور معمول ترجیح می دهند اتومبیل های ‏دقیق با سرعت بالا و قدرت کنترل بالا و پیشرفته و منحصر به فرد خود را داشته باشند. با این وجود رانندگی ‏با این نوع از خودرو ها بسیار سخت می باشد و نیاز به اشنایی و تجربه دارد. با این حال تمام موارد ذکر شده ‏از ویژگی های این ماشین ها است. همان گونه که کودکان در هنگام بازی با ماشین کنترلی؛ کنترل آن ‏برایشان بسیار سخت است و کنترل کردن آن ممکن است برایشان قدری دشوار باشد و ماشین اسباب بازی ‏آن ها باید بسیار مقاوم باشد تا دوام بیاورد. برای ماشین کنترلی بزرگسالان نیز همین امر صادق است شاید ‏مدتی زمان ببرد تا بتوانید به کنترل آن مسلط گردید. شاید این ماشین ها ظاهری شگفت انگیز نداشته باشند ‏اما قدرت بدنه و سرعت و ایمنی بالایی دارند تا بتوانند نیاز شما را برطرف کنند. برای خرید ماشین کنترلی ‏ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که این محصول را برای کدام نوع از مسابقات شهری و یا خارج از شهر می ‏خواهید، یا اینکه برای چه امری نیاز به یک ماشین کنترلی دارید. برای خرید ماشین کنترلی شما باید در نظر ‏داشته باشید که قرار است بر روی سطح صاف و هموار از این ماشین استفاده نمایید یا قرار است رانندگی را ‏بر روی جاده های پر دست انداز و ناهموار انجام دهید. در نهایت  باید تمام این نکات را در نظر بگیرید و ‏مطابق با آن برای قیمت ماشین کنترلی عمل کنید. از طرف دیگر اگر شما ماشینی برای بیرون از شهر می ‏خواهید بنابراین شما باید در نظر داشته باشید که شما بر روی نا همواری ها خواهید بود و ممکن است با ‏سرعت پرش بزنید و بنابرین قدرت کنترل و ایمنی ماشین باید بسیار بالا باشد، چرا که شما بر روی یک سطح ‏صاف حرکت نمی کنید و مدام در حال بالا پایین شدن هستید. بهترین ماشین های کنترلی دارای باتری های ‏قابل شارژ هستند، چرا که شما پس از هر بار استفاده می توانید آن هارا شارژ کنید. و در نهایت موجب صرفه ‏جویی در وقت و هزینه های شما می شود. عمر باتری های ماشین کنترلی نقاط ضعف آن ها هستند بنابرین ‏باتری نامناسب باعث آزردگی خریدار می شود و طول عمر کوتاهی دارد و این برای مسابقات بسیار بسیار مهم ‏می باشد. چرا که باید در طول مسابقات ماشین کنترلی سالم باشد و زمان شارژ آن و طول عمر بسیار مساله ‏مهمی می باشد. بسیاری از رانندگان مسابقات ماشین کنترلی از چندین باتری مختلف استفاده می کنند تا در ‏زمان مسابقه دچار مشکل نشوند بنابرین شما باید بسیار به این نکته توجه داشته باشید در هنگام انتخاب ‏ماشین کنترلی حتما این مسئله را یکی از عوامل اصلی مورد نظر خود عنوان کنید. برخی از ماشین های ‏کنترلی در حد ابتدایی و بسیار ساده می باشند، در حالی که برخی از آن ها کنترل بسیار بالا و دقیق با قدرت ‏‏2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. اگر بسیار نزدیک به هم رانندگی کنید و در یک مسیر باشید ممکن است ‏اختلالاتی در کنترل آن ها پیش بیاید.‏

چه نوع ماشین کنترلی ای برای من مناسب است؟

این بستگی به نوع مسابقه ای که می خواهید در آن شرکت کنید دارد آیا شما برای مسابقات جاده ای نیاز به یک ماشین با سرعت بالا دارید؟ ایا قلب شما برای مسابقات جاده ای میزد و یا برعکس شما به مسابقات خارج از جاده علاقه دارید؟ آیا شما به ماشین مسابقه ای با دو چرخ علاقه دارید و یا به صورت پیچیده تر به چهار چرخ احتیاج دارید. همچنین مقیاس را فراموش نکنید ماشن کنترلی هر چه در مقیاس و اندازه بسیار بزرگتر باشد گران تر است. اما خود را خسته نکنید ما در اینجا به صورت اساسی ماشن کنترلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ماشین های مسابقه ای

اکثر ماشین های مسابقه ای برای مسابقات جاده ای ساخته شده اند چرا که دارای حداقل تعلیق می باشند. آن ها برای سرعت گرفتن و دور زدن ساخته شده اند و با نهایت سرعت میروند اگر شما به دنبال مسابقات جاده ای هستید این گونه ماشین ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

کامیون های مسابقه ای

این کامیون های غول پیکر اوج لذت را به شما در حین مسابقات جاده ای می دهند می توان با آن ها در هر گونه مسابقه ای شرکت کرد. برای بیرون از جاده آن ها بسیار هیجان انگیز هستند. این ماشن ها میتوانند بدون اسیب دیدن ماشین های دیگر را خرد کنند.

تراگی و باگی های مسابقه ای

این ماشن کنترلی برای مسابقات در بیابان ها و یا سواحل شنی طراحی شده اند. با لاستیک های عریض و بزرگ بهترین انتخاب برای مسابقات در تپه ها و بیابان ها می باشند. با ترکیب یک ماشین مسابقه ای و یک کامیون مسابقه ای شما یک باگی تحویل می گیرید. باگی ها قدرت و سرعت بالایی دارند و هیجان زیادی در مسابقات به شما می دهند.

کامیونت های مسابقه ای

با محبوبیت این مدل از ماشین ها که بسیار تخصصی می باشند و دارای سرعت بسیار هستند مسابقات آن ها در حال افزایش می باشد و مسیر این ماشن کنترلی احتمالا ساده ترین و اسان ترین مسیر برای مسابقه نیست اما اگر به این چالش علاقه دارید و دوست دارید برای مسابقاتش شرکت کنید پس این ماشین را بخرید و این کار را انجام دهید و هیجانی تکرار نشدنی را تجربه کنید.

هیولاهای مسابقه ای

چرخ های غول پیکر و موتور قدرتمند و کنترل بالا از جمله ویژگی اصلی هیولاهای مسابقه ای هستند. این خودرو ها بهترین تپه نوردان و بالارونده ها و له کننده ها هستند. اگر شما زیاد به سرعت توجه ندارید و به دنبال قدرت هستید این ماشین ها انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

صخره نورد

اگر می خواهید از هر مانعی رد شوید و از بین صخره ها و سنگ ها بگذرید. یک ماشین مسابقه ای صخره نورد برای شما مناسب است. برف و باران، شن و ماسه، یخ و اب، گل و حتی جهنم هیچ چیز این قاتلان را متوقف نمی کند. چیزی در طبیعت وجود ندارد که بتواند این ماشین را متوقف کند. اگر به دنبال یک سرگرمی و لذت هستید پس این ماشین بهترین انتخاب برای شماست تا هیجانی بی نظیر به شما بدهد.

 

کوادکوپتر مناسب من چیست؟

شما تصمیم گرفتید که یک کوادکوپتر بخرید . این دستگاه های پروازی به شما اجازه ارزیابی محیط اطرافتان از سمت بالا را می دهد و تصاویر و ویدیو های هوایی باشکوهی می گیرند . در حال حاضر آن ها یکی از هیجان انگیزترین و جدید ترین های تکنولوژی هستند که در سال های اخیر پدیدار شدند ، یک کوادکوپتر آراسته و مناسب شما نسبتا کم هزینه است ، بنابراین هیچ زمانی بهتر از الان برای رفتن به آسمان ها نیست .


چه شما کوادکوپتری که در حال حاضر دارید را به روز رسانی کنید و چه جدیدترین مدل را بخرید، سپس نیاز دارید بدانید که از کجا شروع کنید. ما نمونه های متفاوت از کوادکوپتر را که از بین آن ها بتوانید انتخاب کنید ،جنبه هایی را بررسی کنید ، و حدود قیمت هایی که شما می توانید انتظار پرداخت آن را داشته باشید تعیین خواهیم کرد.


انواع کوادکوپترها


هنگامی که زمان خرید کوادکوپترها فرا می رسد شما مجبور به بررسی بسیاری از ساخت ها و مدل ها مانند وقتی که یک موبایل هوشمند انتخاب می کنید نیستید . در حقیقت می توانید اکثر کوادکوپتر ها را در دو دسته گسترده قرار دهید: کوادکوپتر های بزرگ و نمونه های کوچیک تر، سبک تر و بدون دوربین .


برای بعضی از مشتری ها دوربین کوادکوپتر بسیار مهمه و میخواهند تصاویری با شکوه را از آسمان بگیرند .

خریداران دیگر تنها می خواهند یک دستگاه کوادکوپتر شگفت انگیز را کنترل کنند و اهمیتی به دوربین نمی دهند و فقط میخواهند لذت پرواز را تجربه کنند .


علاوه بر اندازه و کیفیت دوربین این دسته بندی ها معمولا با سیستم های کنترل متفاوتی عرضه می شوند . اگر شما یک کوادکوپتر بزرگ مجهز به دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل یا بیشتر انتخاب کنید ، سپس به طور معمول دارای امکانات بیشتری نسبت به سایر مدلها خواهید شد .


اگرچه ما بر دیگر دسته بندی ها بسیار زیاد تمرکز نمی کنیم با این حال دو نمونه دیگر از کوادکوپترها ارزش دانستن نیز دارند :


1- کوادکوپترهای مسابقه ای که دارای سرعت زیادی هستند و لذت پرواز را برای کاربر دوچندان میکنند .

2- کوادکوپترهای حرفه ایی که توسط گویندگان رادیو ، تلویزیون و فیلم سازان استفاده می شوند و چندین میلیتون تومان هزینه بر می دارند اما کیفیت های ویدیویی بی نظیری را ارائه می دهند ، البته خریداران نیاز دارند که به طور جدی تکنولوژی و کارکردن با کوادکوپترها را بشناسند و حتما باید مجوز تهیه کنند .


قبل از اینکه شما شروع به اکتشاف در بین مشخصات و لیست ویژگی ها کنید، اینکه دوست دارید با یک کوادکوپتر چه کار کنید یا چه میزان پول برای خرج کردن برنامه ریزی کردید را مورد بررسی قرار دهید . آیا می خواهید که یک کوادکوپتر سرگرم کننده در اطراف اتاق نشیمن و باغ پروز دهید ؟ یا شما ترجیح می دهید به فضای بیرون بزرگی بروید و در تصاویر مناظر طبیعی بچرخید ؟ هنگامی که شما تصمیم گرفتید در اولویت قرار بگیرید آماده شروع به کار با کوادکوپتر هستید .


جنبه هایی برای بررسی


برچسب قیمت شاخص دقیقی از کیفیت دستگاه به شما نخواهد داد، اگرچه راهی سریع و تقریبی برای ارزیابی اینکه کدام کوادکوپتر بهتر از بقیه است را فراهم می کند. عموما کوادکوپترهای گران تر مسافت بیشتر و طولانی تری را طی می کنند ، عکس ها و فیلم های بهتری می گیرند و با سر و صدای بیشتری به بازار می آیند اما برای گرفتن تصمیم قاطعانه تر شما بایستی درباره مشخصات آن چیزی خاص را مد نظر قرار دهید . این ها ویژگی های است که شما باید درباره آن بدانید .


عمر باطری :

دقیقا مانند یک گوشی هوشمند ، یک کوادکوپتر در نهایت باطری آن تمام می شود . در بهترین مدل ها زمان پرواز حداکثر 30 دقیقه میباشد ولی باید بالای 10 میلیون تومان هزینه کنید که این اصلا اقتصادی نیست . بهترین راه برای افزایش زمان پرواز برای هر مدلی این است که همیشه یک باطری اضافه به همراه داشته باشید .


موتورهای بزاشلس :

هنگام خواندن لیست ممکن است شما به این واژه برسید . موتورهای براشلس هزینه بیشتری نسبت به موتور های براش دارند اما در عوض آن ها عملکرد آرام تری ارائه می دهند و طول عمر بیشتری دارند . به این معنی که لازم نیست شما هر از چندگاه آن ها را تعویض کنید .


دوربین:

اگر شما بهترین صحنه ممکن را می خواهید مشخصات دوربین بایستی زیاد مورد توجه قرار گیرد . بنابراین اطمینان یابید که به دنبال وضوح تصویر و ویدیو دوربین یکپارچه کوادکوپتر هستید . اکثر مدل ها اکنون با یک دوربین سرخود همراه است ، اما برخی گزینه اتصال به دوربین را به صورت جداگانه برای شما قرار داده اند .


حالت بی سر :

شروع پرواز یک کوادکوپتر می تواند مشکل باشد بنابراین بعضی از مدل ها برای مبتدیان حالت بی سر را عرضه میکنند . این بدین معنی است که وقتی شما دسته کنترل را در یک مسیر فشار می دهید کوادکوپتر به جای اینکه نزدیک به جایی که اهرم کنترل اشاره دارد حرکت کند در همان مسیر نزدیک به شما حرکت خواهد کرد .


جی پی اس GPS :

در بازار کوادکوپترهایی با سیستم جی پی اس پیدا خواهید کرد که به دستگاه ها اجازه می دهد که به صورت خودکار به محل تیکاف بازگردند . این به روز رسانی به کوادکوپتر شما کمک می کند که راه برگشت به خانه را پیدا کند . همچنین در بعضی مدل از کوادکوپترهای جی پی اس دار حالت حفظ ارتفاع خودکار به وسیله ی GPS دقیق تر میباشد .


حالت من را دنبال کن :

بعضی از کوادکوپترهای مجهز به جی پی اس نیز این گزینه را ارائه می دهند . حالت من را دنبال کن به کوادکوپتر شما اجازه می دهد که شما را در زمین یا اقیانوس ردیابی کند . بنابراین در حالی که دوست هواییتان به همراه شما اعمالتان را ضبط و ثبت می کند شما می توانید بر دوچرخه سواری خود در کوهستان یا بادبادک بازی و یا رانندگی متمرکز شوید .


تلمتری :

تلمتری یک کوادکوپتر به شما می گوید که قبل از اینکه کنترل آن را از دست دهید چقدر مسافت دور از شما می تواند بپیماید . کوادکوپترهای سطح حرفه ای تلمتری دقیق تر دارند . اهمیتی ندارد که کوادکوپتر شما چقدر مسافت می تواند بپیماید همیشه در ذهن داشته باشید که در هر حال شما بایستی کوادکوپتر خود را در تمام مدت از دیدتان دور تر نکنید .


معرفی دوربین مدار بسته صنعتی یا BOX


  برای نصب یک دوربین مدار بسته Box، باید عواملی همچون تعداد دوربین، نوع کاربری دوربین، قیمت و نوع دستگاه، موقعیت محل نصب و تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی دوربین را به دقت مورد بررسی قرار داد. نصب دوربین مدار بسته صنعتی باید توسط کارشناسان متخصص و ماهر انجام شود.


  برای نصب دوربین مدار بسته ابتدا باید تمام تجهیزات مربوط به آن را فرآهم کرد. لوازمی مانند دستگاه دوربین مدار بسته، پایه دوربین، کابل و سیم برق، کابل های مخصوص شبکه و دیتا، دستگاه های گیرنده دیجیتال، هارد دیسک، تجهیزات مادون قرمز و همچنین مانیتور برای نمایش تصویر ثبت شده توسط دوربین، الزاماً باید خریداری شوند.


  در مرحله بعدی، بهتر است مکان هایی که قصد نصب دوربین مدار بسته صنعتی را دارید، به خوبی مشخص شوند. به عنوان مثال، رو به روی درب ورودی، راه پله ها، داخل اتاق یا انبار مخصوص نگهداری اسناد و کالاهای مهم و گران قیمت و …، مکان هایی هستند که این دوربین ها به طور معمول نصب می شوند.


  محلی که برای نصب دوربین مدار بسته Box انتخاب می شود باید در بالاترین نقطه باشد؛ در این حالت است که می تواند منطقه وسیع تری را زیر نظر بگیرد و همچنین از دسترس سارقان در امان خواهد بود.


 توصیه می شود چنانچه از این دوربین ها در فضاهای باز و آزاد استفاده می شود، حتماً یک سایه بان برای آن تعبیه گردد تا از تابش مستقیم نور خورشید، آب باران و بارش برف در امان باشد. لنز دوربین مدار بسته صنعتی نباید در معرض تابش شدید و مستقیم نور خورشید (نصب در فضای آزاد) و لامپ (نصب در فضای سر بسته) قرار داشته باشد.


  اگر دوربین مدار بسته صنعتی را در زوایه یا گوشه ساختمان نصب کنید، سیم ها و کابل های برق را می توانید مخفی نمایید تا از دید سایر افراد پنهان باشد. اطراف دوربین مدار بسته در محل نصب، نباید هیچ وسیله دیگری قرار بگیرد و یا نصب شود؛ زیرا این کار باعث کاهش میدان دید دوربین می شود. در صورت امکان، دوربین مدار بسته را نزدیک به محل قرارگیری پریز برق و یا هر نوع منبع تغذیه نصب کنید.


تجهیزات جانبی دوربین های مدار بسته صنعتی :


معرفی دوربین مدار بسته صنعتی یا BOX


  هنگامی که برای خرید یک دوربین مدار بسته صنعتی اقدام می کنید، باید تجهیزاتی مانند کاور و پایه دوربین را نیز به طور جداگانه خریداری کنید. کاور دوربین مدار بسته، یک نوع پوشش فلزی است که عموماً برای محافظت از دوربین در برابر عوامل محیطی مانند ضربه، باران و برف، گرد و غبار، حرارت و …، مورد استفاده قرار می گیرد. تمام دوربین ها صنعتی نیاز به استفاده از کاور و پایه فلزی دارند. کاور فلزی دوربین مدار بسته، حالت صندوق مانند دارد؛ به این مفهوم که پس از قرار گرفتن دوربین در داخل آن، صندوق قفل می شود. در مورد سایر دوربین های مدار بسته که کاربرد صنعتی ندارند و یا نیمه صنعتی هستند، این کاورها نیز قابل استفاده خواهد بود.


  پایه دوربین مدار بسته صنعتی، معمولاً از جنس فلز یا پلاستیک ساخته شده است. برای نصب دوربین بر روی دیوار یا سقف، از پایه استفاده می شود. برخی از انواع پایه ها، به یک کاور فلزی مجهزند. نوع پایه دوربین بر اساس وزن دوربین مدار بسته و محل نصب آن انتخاب می شود. پایه دوربین باید بتواند به خوبی وزن دوربین را تحمل کند.


مزایای استفاده از دوربین مدار بسته صنعتی :

  از دوربین های مدار بسته باکس، در محیط های داخلی و خارجی استفاده فرآوانی می شود. در ادامه مطلب برخی از مزایای استفاده از این نوع دوربین ها به صورت فهرست بیان شده اند.


قابلیت تعویض لنز دوربین


تنوع در مدل و کارایی


ضبط تصاویر با کیفیت در حالت نور کم


کیفیت بالای تصاویر به صورت نقطه ای


کاربردهای امنیتی و نظارتی (به خصوص در بانک ها و اماکن مهم)


امکان تغییر زاویه دید با تعویض لنز دوربین


قابلیت زوم و فوکوس بالای تصاویر


امکان تنظیم نور محیط برای دوربین


امکان نصب کاور و پایه در جنس و ابعاد مختلف برای این دوربین ها


قیمت پایین نسبت به سایر دوربین های مدار بسته


  دوربین مدار بسته صنعتی که با نام دوربین Box نیز در بازار شناخته شده اند، نوعی از دوربین های نظارتی و امنیتی هستند. این دوربین ها در فضاهای مسکونی، تجاری و صنعتی قابل استفاده می باشند.


 شکل ظاهری دوربین مدار بسته صنعتی، به صورت مستطیل شکل است و جنس آن از پلاستیک ساخته شده است. لنز دوربین های مدار بسته صنعتی بستگی به نوع کاربرد دستگاه داشته و به صورت مجزا بر روی دوربین نصب می شود.


  زوایه ای که توسط دوربین مدار بسته صنعتی می تواند کنترل و نظارت شود، بسیار محدود است. معمولاً در محیط های صنعتی و محل عبور و مرور افراد یا وسایل نقلیه، بسته به نیاز مشتری، از این نوع دوربین در محل استفاده می شود. زاویه ثبت تصویر توسط این دوربین ها، بسته و محدود است.


  دوربین مدار بسته صنعتی، قابلیت دید در شب را ندارد؛ اما این دوربین ها در فضاهای کم نور می توانند تصاویر با کیفیتی را ثبت و ضبط نمایند. زاویه دید دوربین مدار بسته صنعتی، به راحتی قابل تنظیم است. لنز به کار رفته در این نوع از دوربین ها، به صورت سفارشی نصب می شود؛ به همین دلیل است که می توان گفت دوربین مدار بسته صنعتی از لحاظ زاویه دید، دوربین های انعطاف پذیری هستند.


  نکته ای که در انتخاب لنز دوربین مدار بسته صنعتی باید به آن توجه داشت فاصله کانونی لنز، فاصله کانونی عدسی، روزنه عبور نور و نوع کاربری لنز است. لنز دوربین بر روی کیفیت تصاویر اثر می گذارد.



مقایسه دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه IP


یکی از مواردی که هر شخص در هنگام خرید یا نصب دوربین مداربسته می بایست به آن توجه داشته باشد ، تکنولوژی ساخت می باشد. در دوربین های مداربسته دو تکنولوژی ساخت مادر وجود دارد که امروزه آن ها را دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه می نامند.

در این قسمت می خواهیم دوربین مداربسته آنالوگ را به صورت عامیانه و با درک راحت معرفی کنیم و مقایسه ای ساده با دوربین مداربسته تحت شبکه داشته باشیم تا شما بتوانید برای انتخاب این نوع دوربین دید بازتری نسبت به دیگران داشته باشید.


 


شکل ظاهری :

عموما شکل ظاهری و بدنه تمامی دوربین های مداربسته ، با هر نوع تکنولوژی ساخت و امکانات با یکدیگر تفاوتی ندارند. یعنی در تمام دنیا با یک نوع بدنه (Case) می توان هم دوربین مداربسته آنالوگ و هم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) تولید کرد. اما شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که پس چگونه متوجه تکنولوژی ساخت آن در نگاه اول بشویم؟ راه حل آن بسیار ساده است.

اگر شما به هر دوربین مداربسته ای نگاه کنید متوجه می شوید که سیمی ازآن خارج شده است که درانتها به قسمت تبدیل می شود. قسمت اول ورودی آداپتور یا تامین کننده برق دوربین می باشد که در هر تکنولوژی موجود است. اما مهم بخش دوم آن سیم است که یا ورودی سوکت شبکه است یا ورودی سوکت های BNC . 

 


اگر ورودی سیم از سوکت BNC پشتیبانی می کرد ، پس تکنولوژی ساخت آن دوربین مداربسته آنالوگ می باشد ، در غیر اینصورت از تکنولوژی دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده شده است. تا اینجا شما می توانید با دیدن هر نوع دوربین مدار بسته از تکنولوژی ساخت آن مطلع شوید.


تفاوت های دوربین مداربسته آنالوگ با تحت شبکه (IP) :

اولین تفاوت این نوع دوربین ها روش ارسال تصاویر به دستگاه های مرکزی خود هستند . دوربین مداربسته آنالوگ پس از اینکه تصاویر را از طریق لنز خود دریافت می کند ، توسط سنسور تصویر پردازش شده و از طریق کابل کواکسیال ( کابل آنتن یا کابل مورد استفاده دوربین های آنالوگ ) به صورت سیگنال های آنالوگ یا آنتن به سمت دستگاه مرکزی خود ارسال می شود. اما دوربین مداربسته تحت شبکه پس از دریافت تصاویر از طریق لنز خود ، توسط سنسور تصویر و پردازشگر سیگنال های دیجیتالی را از طریق کابل شبکه به دستگاه مرکزی خود روانه می سازند.


دستگاه مرکزی که دوربین مداربسته آنالوگ از آن استفاده میکند را DVR یا Digital video recorder  می نامند که پس از دریافت تصاویر از سمت دوربین ، آن ها را به صورت دیجیتال نمایش یا ذخیره می کند. ولی دستگاه مرکزی که دوربین مدار بسته تحت شبکه IP از آن استفاده می کند را NVR یا Network video recorder می نامند که مدیریت تمام تصاویر از سمت دوربین را به عهده دارد.

 


همانطور که قبلا در بالا اشاره نمودیم ، کابلی که دوربین مدار بسته آنالوگ برای ارسال تصاویر از آن استفاده می کند را RG یا کواکسیال که در عامیانه به برخی مدل های آن کابل آنتن نیز گفته می شود. ولی دوربین مداربسته تحت شبکه IP برای ارسال تصاویر خود از طریق کابل شبکه استفاده می نمایند.


دیگر تفاوت بین این دو مدل دوربین ، کیفیت و وضوح تصویر آنهاست . کیفیت تصویر دوربین مدار بسته آنالوگ چندین سال است که به وضوح HD و مرغوبی دست پیدا کرده ، اما هنوز هم در این میان کیفیت تصویر دوربین های تحت شبکه به مراتب بالاتر و بهتر است.


همانطور که در گذشته بسیار شنیدیم که هرچقدر بیشتر پول بدهیم به همان میزان آش می خوریم. در دوربین های مدار بسته با توجه به تکنولوژی ساخت و کیفیت تصویر ها نیز همین گونه است . قیمت دوربین مداربسته آنالوگ نسب دوربین های تحت شبکه IP پایینتر است.


در سیستم های تحت شبکه از تجهیزاتی مانند سوییچ شبکه و روتر ها استفاده می شود که می تواند مصرف کابل را بسیار کمتر کند ، که این خود یک حالت مقرون به صرفه ای را به وجود می آورد . اما در دوربین مداربسته آنالوگ چنین تجهیزاتی مورد استفاده نیست و از هر دوربین می بایست تا دستگاه مرکزی کابل مختص به خود را ارسال کرد ، یعنی هر دوربین یک کابل منحصر به فرد خود.


همانطور که قبلا هم اشاره شد سوکت متصل به دوربین و کابل ، در دوربین مداربسته آنالوگ BNC نام دارد که فلزی است و لی دور دوربین های تحت شبکه از سوکت شبکه یا RJ59 استفاده می شود.


شباهت های دوربین مداربسته آنالوگ با تحت شبکه IP :

اولین شباهتی که هر دو مدل دوربین با یکدیگر دارند ، مشاهده تصاویر از طریق اینترنت ، موبایل ، لپ تاپ و تبلت است . همچنین هر دو مدل دوربین می توانند در شبکه داخلی ، سازمانی و اداری نیز مورد استفاده و مدیریت شوند.

 


شباهتی دیگر که مورد استفاده قرار می گیرد ، تنظیمات و امکانات دستگاه های مرکزی دوربین مدار بسته آنالوگ با تحت شبکه دارد ، که در قبل نام آن ها را بیان نمودیم ، با یکدیگر برابر است. بنابراین از نظر تنظیمات و امکانات دستگاه های مرکزی این دو نگرانی وجود ندارد.


محیط هایی که برای هر دو مدل دوربین مورد استفاده قرار می گیرد تقریبا با هم برابر است ، محیط های مسکونی ، اداری ، تجاری و کارگاهی برای نصب هر دو مدل مشکلی ندارد و این به عهده خریدار است که کدام مدل را بر طبق نیاز های خود انتخاب کرده ، که پیشنهاد می دهیم قبل از خرید با کارشناس مربوطه حتما مشورت نمایید.


درنهایت کدام مدل را انتخاب کنیم

پس از مطالعه شباهت ها و تفاوت های دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه IP ، شاید برای برخی هنوز سوال باشد که در نهایت کدام مدل از این دو دوربین مناسب محیط های ما می تواند باشد . اگر بصورت چکیده بگوییم ، دوربین مداربسته آنالوگ که امروزه به دوربین های با کیفیت تصویر بهتری به نام AHD ، TVI و CVI تبدیل شده اند که وضوح تصویر همه آن ها به صورت HD می باشد  ، دارای قیمت کمتری است اما اشخاصی که طول عمر بسیار بالا ، کیفیت تصویر بسیار بهتر برایشان مهم است دیگر نباید به سراغ آنالوگ ها بروند.

در کشور ما مصرف دوربین های آنالوگ در محیط های مسکونی ، اداری و تجاری بسیار به مراتب بیشتر از دوربین های تحت شبکه IP است ولی در محیط کارگاهی و کارخانه ها این مورد بالعکس عمل می کند.

در نهایت شما می توانید برای کارشناسی و مشاوره های رایگان از شرکت ایمن کاران درخواست مشورت کرده تا بتوانید در کنار یک متخصص حرفه ای انتخاب خود را انجام داده و به نحو احسن از آن استفاده مناسب را ببرید.


 

در بین اسباب بازی ها برای پسران و حتی دختران داشتن یک ماشین کنترلی حرفه ایی هیجان انگیز و جذاب است البته اگر از نوع حرفه ایی آن باشد که چه بهتر است حس تجربه کنترل یک ماشین اسباب بازی و گذر از موانع و کورس گذاشتن و مسابقه دادن لذت بخش است البته از این ماشین ها برای کاربرد های دیگری نظیر استفاده در زلزله برای یافتن انسان ها به شرطی که دست ساز باشد و به حسگرهای حرارتی حساس باشد می توان به جز بازی و سرگرمی این چنین استفاده هایی کرد.

البته که میتوان از ماشین های کنترلی و تبدیل شونده به عنوان بهترین هدیه برای فرزندانمان استفاده کرد وآنها را با داشتن حس های لدت بخش در رانندگی آشنا کرد.

ساخت ماشین های کنترلی بدون برنامه نویسی

ساخت ماشین کنترلی یکی از محبوب ترین پروژه های الکترونیکی است اما مبتدی ها معمولاً به سراغش نمی روند. دلیلش هم پیچیدگی اکثر پروژه های ساخت ماشین کنترلی است.

انتخاب ماشین کنترلی مناسب برای بازی

ماشین کنترلی ای برای شروع و ورود به دنیای ماشین ها تنها کافیست تا انتخاب کنید، ما برای شروع نوع الکتریکی آن را پیشنهاد می دهیم به دو علت، اول اینکه هزینه های نگهداری و درایو با نوع الکتریکی آن بسیار مناسب است و در مرحله دوم تعمیرات و نگهداری ماشینهای الکتریکی به مراتب آسان تر از یک ماشین سوختی می باشد

انواع ماشین های کنترلی چیست؟

ماشینهای کنترل از راه دور به دو دسته باگی و آفرود تقسیم بندی می شوند، در این بین ماشینهایی با قابلیت باگی و آفرود به صورت همزمان طراحی شده اند.

ماشینهای مدل باگی و مشخصات آنها

ماشینهایی که به عنوان باگی مطرح هستند برای ریس و سرعت تعریف شده اند، در واقع این ماشینها برای سرعت بیشتر طراحی شده اند تا قدرت، از مشخصات بارز آنها می توان به بدنه کشیده تر، لاستیکهایی با قطر کمتر و همچنین شاسی خوابیده اشاره کرد، موتورهایی که برای این نوع از ماشینها استفاده می گردد چنانچه از نوع الکتریکی بوده باشند دارای kv (دور موتور بر حسب ولت) بالاتری میباشد، . چنانچه از نوع سوختی باشند از موتورهای نیترو با درصد بالاتری از نیترو برای بدست آوردن دور بالاتر استفاده می شود بدین ترتیب سرعت این ماشینها بالاتر است و میتوانند حرکات دریفت ، دور در جا و تیکاف بسیار دیدنی ای داشته باشند.

ماشینهای مدل آفرود و مشخصات آنها

ماشینهایی که به عنوان آفرود مطرح هستند برای قدرت و حرکت بر روی تپه و مانع طراحی شده اند، در این ماشینها قدرت موتور حرف اول را می زند، از مشخصات بارز آنها میتوان به شاسی بلند ، کمک فنرهای قوی و لاستیکهایی با قطر و گام بیشتر اشاره کرد بدین ترتیب این ماشینها میتوانند حتی صخره نوردی کنند و در مسابقات آفرود بدرخشند، نوع موتوری که برای ماشینهای آفرد مورد استفاده قرار میگیرد چنانچه از نوع الکریکی باشد از نوع kv پایینتر و توان یا وات مصرفی بالاتر انتخاب می گردد و چنانچه از نوع سختی باشند از موتورهای بنزینی با توان بالا استفاده می شود، بدین ترتیب قدرت این ماشینها بیشتر بوده و میتوان از آنها برای عبور از مانع و همچنین پرش استفاده کرد

ماشینهای دو منظوره باگی آفرود

مدتهاست کمپانیهای تولید کننده ماشین به دنبال طراحی ماشینهایی بودند که بتواند هم قابلیت باگی (سرعت) و هم قابلیت آفرود (قدرت) را داشته باشد به همین دلیل شروع به طراحی انواع شاسی به صورت متوسط کردند حتی چرخها و سیستم گیربکس و کمک فنر را طوری انتخاب کردند که ماشین مورد نظر بتواند هم از سرعت قابل قبولی برخوردار بوده و هم دارای قدرت خوبی باشد، به همین جهت اکثر تولیدات شرکتهای مختلف هر دو قابلیت را دارد مگر در مواقع خاص که نیاز به ماشین کنترلی تخصصی داشته باشید.

تفاوت ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

 

.ویژگی های ظاهری

زمانی که در مورد شکل و شمایل ماشین های کنترلی صحبت می کنیم، به سختی می توان ماشین های کنترلی الکتریکی و نیترو را از یکدیگر تشخیص داد، چرا که این دو دستگاه کنترل از راه دور از لحاظ ظاهری فوق العاده شبیه به هم هستند.

اما با این حال در ادامه نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از آن ها بتوانید کوچک ترین تفاوت های ظاهری این دو نوع ماشین کنترلی را تشخیص دهید.

به طور کلی محسوس ترین تفاوت های ظاهری میان ماشین های کنترلی الکتریکی و نیترو در قسمت موتور مشاهده می شود. به همین دلیل در اولین گام به این قسمت از ماشین های آرسی می پردازیم و تفاوت های دو موتور الکتریکی و نیترو را بررسی می کنیم.

تفاوت موتور های ماشین الکتریکی و سوختی

منبع انرژی ماشین های آرسی الکتریکی باتری است و برق مورد نیاز موتور آن ها از شارژ موجود در باتری تامین می شود.

اما در مقابل ماشین های آرسی نیترو سوخت هایی که حاوی مایع روغنی نیترو متان هستند را به عنوان منبع انرژی خود می شناسند.

به همین دلیل موتور های نصب شده روی ماشین های کنترلی نیترو بسیار شبیه به موتور های موجود در اتومبیل های واقعی است.

البته ماشین های کنترلی گازوئیلی نیز دارای موتور هایی مشابه اتومبیل های واقعی هستند و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات با ماشین های کنترلی نیترو اشتباه گرفته شوند.

اما همانطور که از نام آن ها مشخص است، ماشین های کنترلی گازی به جای سوخت حاوی نیترو متان از گازوئیل استفاده می کنند و ابعاد نسبتا بزرگ تری نیز دارند. علاوه بر آن محبوبیت ماشین های کنترلی گازوئیلی به مراتب کمتر از ماشین های کنترلی نیترو است.

ماشین های کنترل از راه دور الکتریکی معمولا از دو نوع موتور مختلف به نام های براش و براشلس بهره می برند. موتور های نوع براش بیشتر در ماشین های کنترلی اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرند و بعضا در مدل های مخصوص سرگرمی نیز دیده شده اند.

اصطکاک زیاد و تولید گرما معمولا محدودیت هایی را در این نوع موتور ها به وجود می آورد و عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در مقابل موتور های براشلس امروزی از قدرت بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل گزینه های بهتری برای ماشین های کنترلی مسابقه ای به حساب می آیند.

از سوی دیگر محدودیت های ناشی از گرما و اصطکاک در موتور های براشلس وجود ندارد تا شما بتوانید با خیالی آسوده از حداکثر توان ماشین آرسی خود بهره ببرید.

علاوه بر آن ولتاژ برق موتور های براشلس به مراتب بیشتر از موتور های براش است که به سرعت فوق العاده بالای آن ها منتهی می شود. جالب است بدانید موتورهای براشلس از لحاظ سرعت می توانند موتور های نیترو را نیز پشت سر بگذارند.

تفاوت مهم دیگر این است که در موتور های نیترو اجزا و قطعات پیچیده تری همچون فیلتر های هوا، کاربراتور ها، کلاچ، پدال، پیستون، میل لنگ و … وجود دارد. گذشته از آن مخزن سوخت و اگزوز نیز در کنار موتور های نیترو قرار داده می شوند تا یک چرخه سوخت رسانی کامل را تشکیل دهند.

و به عنوان نکته آخر موتور های نیترو بر خلاف مدل های الکتریکی گردش گرما را به خوبی مدیریت می کنند و در از بین بردن گرمای تولید شده عملکرد به مراتب بهتری دارند.

شاسی لوازم یدکی ماشین کنترلی

ماشین های کنترلی الکتریکی اغلب دارای دو نوع شاسی از جنس پلاستیک یا فلز هستند. جنس پلاستیک به دلیل ارزان بودن و سهولت در تولید معمولا در ماشین های کنترلی اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاسی های فیبر کربنی نیز بیشتر در ماشین های کنترلی رده سرگرمی مشاهده می شوند و از استحکام نسبتا بیشتری برخوردار می باشند. نکته قابل توجه در مورد هر دو جنس پلاستیک و فیبر کربن این است که از لحاظ وزن سبک هستند و به راحتی جایگزین می شوند.

با تفاوت های ظاهری دو نوع ماشین کنترلی الکتریکی و نیترو آشنا شدید، بهتر است جنبه های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهیم و ماشین های آرسی الکتریکی و نیترو را از لحاظ سرعت، دوام و استحکام، فرایند نگهداری و سهولت در کاربری مقایسه نماییم. به این منظور در ادامه مزایا و معایب هر کدام از این دو مدل را بیان خواهیم کرد.

مزایا و معایب ماشین کنترلی نیترو

مزایا:

ماشین کنترلی نیترو قابلیت به وجود آوردن تغییرات عمده و سفارشی سازی را در اختیار کاربران قرار می دهد و به همین دلیل گزینه محبوب کاربران حرفه ای و با تجربه تر به حساب می آید.

برای روشن کردن ماشین های کنترلی نیترو می توان از چند روش مختلف استفاده کرد.

مدت زمان سوخت گیری مجدد ماشین های کنترلی نیترو فوق العاده کوتاه است و لازم نیست همچون مدل های الکتریکی تا پر شدن کامل باتری صبر نمایید.

ماشین های کنترلی نیترو صدایی کاملا مشابه اتومبیل های واقعی دارند و ضمن ایجاد هیجان بیشتر می توانند تجربه ای نزدیک به اتومبیل رانی واقعی را در اختیار کاربران قرار دهند.

معایب:

قیمت ماشین های کنترلی نیترو و هزینه های نگهداری آن ها به مراتب بیشتر از مدل های الکتریکی است. ضمن اینکه هزینه سوخت مخصوص این نوع ماشین ها در مقایسه با برق بیشتر است.

مراحل مراقبت و نگهداری از ماشین های کنترلی پیچیدگی های فراوانی دارد و لازم است پس از هر بار استفاده کردن حتما موتور و سایر اجزای داخلی تمیز شوند تا آلودگی در بلند مدت باعث افت کیفی عملکرد دستگاه نشود. علاوه بر آن مخزن سوخت حتما باید خالی شود.

استفاده از ماشین های کنترلی نیترو نیازمند اطلاعات کافی در زمینه دانش مکانیکی است.

در ماشین های کنترلی نیترو احتمال نشت سوخت و آسیب رسیدن به سایر سیستم های داخلی وجود دارد.

ماشین های کنترلی نیترو ضد آب نیستند و عبور دادن آن ها از چاله های پر از آب باعث آسیب دیدن قسمت های حساس در برابر آب می شود.

مزایا و معایب ماشین کنترلی الکتریکی

مزایا:

ماشین های کنترلی الکتریکی مناسب کابران مبتدی هستند و استفاده کردن از آن ها به هیچ وجه نیازمند دانش مکانیکی یا مهارت های ویژه نیست.

در مجموع نگهداری و مراقبت از ماشین های کنترلی مکانیکی فرایندی ساده است.

ماشین های کنترلی الکتریکی دوام قابل قبولی دارند و از خاصیت ضد آب بودن برخوردار هستند. همین ویژگی ها به شما اجازه می دهد بدون هیچ محدودیتی دستگاه خود را در برف و باران به حرکت در آورید و از سواری کردن لذت ببرید.

ماشین های کنترلی الکتریکی صدای کمتری تولید می کنند و باعث آزار و اذیت سایر افراد حاضر در محل نمی شوند.

بعضی از مدل های الکتریکی به مراتب سریع تر از مدل های نیترو هستند. جالب است بدانید امروزه با وجود باتری های LiPo (لیتیوم پلیمری) و موتور های براشلس مدل هایی تولید شده اند که می توانند حتی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

معایب:

مدت زمان شارژ شدن باتری در ماشین های کنترلی الکتریکی برای کسانی که تجربه استفاده از مدل های نیترو را داشته باشند زیاد است.

زمان شارژدهی و حرکت کردن مدل های الکتریکی کوتاه تر از مدل های نیترو است و معمولا پس از ۱۵ الی ۲۵ دقیقه لازم است فرایند شارژ کردن دوباره تکرار شود.

در ماشین های کنترلی الکتریکی علی رغم دوام و استحکام بالا هزینه تعمیر قسمت های حیاتی همچون سیستم برق رسانی فوق العاده زیاد است. علاوه بر آن تعویض قطعات در این نوع دستگاه ها به مراتب گران تر از مدل های نیترو خواهد بود.

شناسایی مشکلات سیستم های الکتریکی و عیب یابی ماشین های کنترلی الکتریکی بسیار پیچیده تر از مدل های نیترو است.

نتیجه گیری

هر کدام از مدل هایی که در مقاله تفاوت ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی به آن ها پرداختیم ویژگی های خاص خود را دارند و در موقعیت های گوناگون می توانند کاربرد های خود را به نمایش بگذارند. اما با این وجود می توان گفت ماشین های کنترلی الکتریکی با توجه به ویژگی هایی همچون سهولت در استفاده، هزینه های نگهداری کمتر، ضد آب بودن، ظاهر مدرن تر، سرعت بیشتر و صدای کمتر از برتری نسبی برخوردار هستند طرفداران بیشتری دارند.

در مقابل ماشین های کنترلی سوختی یا همان نیترو صدایی همچون اتومبیل های واقعی تولید می کنند تا هیجان بیشتری را به کاربران منتقل نمایند. این نوع مدل ها همچنین دارای قابلیت های گسترده سفارشی سازی هستند و به همین دلیل اغلب مورد توجه افراد حرفه ای قرار می گیرند.

یک خبر هیجانی در رابطه با ماشین های کنترلی

 

یک کمپانی ترکیه‌ای برای اولین بار یک روبات تبدیل شونده ساخته، تا از یک بی ام و سری ۳ تبدیل به یک روبات ایستاده شده و بدین ترتیب اولین ترنسفورمر واقعی ساخته شود.

حدود ۳۰ سال پیش، زمانی که کارتون Transformers یا تبدیل شوندگان ساخته شد، با دیدن صحنه‌های حماسی و جنگ‌های داخل این کارتون، آرزوی بسیاری از کودکان و نوجوانان داشتن یکی از این روبات‌ها بود. حالا بعد از گذشت بیش از ۳ دهه از شروع این کارتون، یک کمپانی خیال‌پرداز ترکیه‌ای بالاخره این آرزو را به واقعیت نزدیک کرد.

یک کمپانی در آنکارا به نام Letvision از اولین روبات تبدیل شونده که بر پایه یک بی ام و سری ۳ کوپه ساخته شده، رونمایی کرد. این کمپانی خبر مذکور را با استفاده از یک سری ویدئو که در وب‌سایت شخصی و صفحه یوتیوب خود گذاشته، منتشر کرد. در این فیلم‌ها یک روبات به نام Letron بر اساس یکی از شخصیت‌های این فیلم که به ماشین بی ام و تبدیل می‌شد، به رنگ قرمز ساخته شده که توسط یک ریموت کنترل و یک اپراتور هدایت می‌شود.

کمپانی Letvision گفته که فعلاً این تنها عضوی از خانواده تبدیل شوندگان است که واقعاً کار می‌کند. این کمپانی قصد دارد در آینده تعداد بیشتری از این روبات‌ها را در معرض عموم قرار دهد، که بر اساس شخصیت‌های رنگارنگ داستان تبدیل شوندگان است. این شخصیت‌ها قرار است با نام‌های Bizmut، Argon، Wolfram و Tantal به‌زودی تبدیل به روبات‌های واقعی شوند، که توسط کودکان مسن ثروتمند خریداری شوند! هنوز مشخص نیست که برچسب قیمتی این روبات‌ها چند صفر دارد، ولی مطمئناً تعداد آن‌ها خیلی زیاد است.

.